🍁🧡 IA 30

462 35 10
                                    

Lucas menggigit bibir sendiri. Matanya terpaku pada 'budak' yang dikatakan tadi. Kini, budak itu dah jadi hulk.

Besar dah.. sob...

Sob pala otak kau, Lucas!

Tangannya dicubit. Si Aqeel yang sedang bertinju menjadi tatapannya. Orang lain turut sama memandang ke arah lelaki itu.

Hujung bibir Izara terjungkit sedikit apabila melihat reaksi tercangak tertonggeng anak buahnya.

"Dia budak lagi ke kat mata kau?" sengaja diperli sedikit orang yang bangga diri tadi.

"Lost a prey huh?"

Lucas berdehem. Aishh malu aku... jatuh air muka macho aku ni...

"Aqeel!"

Aqeel berhenti menumbuk dan menoleh ke arah Izara yang memanggilnya tadi. Senyuman semanis gula diberikan walaupun dadanya naik turun naik turun mencari nafas.

"Jom jumpa Nurina!"

"Now?"

Izara mengangguk. Dia terus keluar dari bilik latihan itu tanpa menunggu Aqeel.

"Hamba keluar dulu ye. Tehee!" Senyuman diberikan kepada mereka. Dia mengambil sehelai baju dan sebotol air mineral di tepinya sebelum mengikuti langkah Izara.

Saat berselisihan dengan Lucas, dia berkata dengan nada perlahan.

"I will be the predator, boy."

Lucas mengemam bibirnya kegeraman. Haish.. nak carut...nak carut...

Aqeel senyum nampak gigi. Senyuman itu kan sedekah tapi itulah. Lucas macam taknak je sedekah yang dia kasi ni hm...

***

Nurin yang sedang tidur itu dipandang sambil tersenyum.

"Tidur ka pengsan?"

"Pengsan."

"Ouh.." dia bercangkung disebelah tubuh Nurin lalu membelai wajah gadis itu.

"Aqeel kesian dekat Nurin.."

"Nurin kan kena mati awal."

"Siapa suruh Nurin kacau kawan Aqeel?"

"Nasib baik Aqeel ni baik tau. Aqeel nak bunuh dengan cara pa~ling cepat."

Dengan muka tanpa riak, Izara menonton aksi Aqeel dari belakang. Dalam hati dia pening. Aqeel ni ada masalah dalam otak ke? Ke perangai dia memang macam tu?

Selalu comel je. Tapi bila jumpa je si betina anak pak din ni terus hilang segala kecomelan dia.

Nurin mencelik mata apabila terasa mukanya diusap-usap. Wajah Aqeel dengan senyuman manis menerpa kornea mata.

"Aqeel?"

Aqeel kekal dengan senyuman.

"Aqeel!"

Lengannya dipegang erat oleh Nurin. Terus jatuh senyumannya.

"Don't touch me, Nurina.."

Bergetar bibir Nurin bagai ingin mengatakan sesuatu. Dilepaskan lengan Aqeel namun baju lelaki itu pula yang digenggam.

"Aq--Aqeel... please.. save me from Izara... I'm begging you.. tolong Nurin.." air matanya mengalir laju. Keadaan diri yang sudah selekeh diabaikan. Apa yang penting dia nak keluar dari sini. Penat disiksa oleh Izara.

C || Izara AirinWhere stories live. Discover now