البارت•10• .......•الرواية ملك لـكاتبة نورهان ناصر•
"نور"
كنت لسه هقوله إن مراته هي السبب في حالته .....!
لما الكهربا قطعت فجأة مفيش خمس دقايق وسمعنا صوت همس خافت قُدام باب بيتي ....!
حطيت أيدي على بــو*قــي وأنا بكتم صوت أنفاسي ....إتحركت بصعوبة ناحية الصالة ومسكت تلفوني كان على التربيزة شغلت الفلاش ورجعت تاني على أوضتي حاولت أتكلم معاه بصوت منخفض وانا بهمس له إنه ميقصدرش أي صوت أو حركه تدل على إن فيه حد هنا ...!
واتجهت للباب وقفت وراه وأنا بنصت كويس علشان أسمع بيقولوا إيه و مين هُما ... وفتحت عيني على آخرها لما سمعت هما بيقولوا إيه وعرفت إنها مراته استغربت إنها كانت بتتكلم إنجليزي بس مهتمتش...!وجهت فلاش تلفوني على الباب لقيت إنها بتحاول تفتح القفل وكلها لحظات وهتدخل .....!
إتراجعت لورى وروحت عند أوضتي وقولتله وأنا دموعي نازله على خدي بقوة: مراتك هي اللي على الباب جايه علشانك ...هنعمل إيه دلوقت ؟
لقيته بيشاور على بوقـ*ـه علامة الصمت فهزيت رأسي وسكتنا عشان نسمع هما بيقولوا إيه ....؟
Writer ♥:
Hiiiii lara Lara What are you doing?
is clear that no one here is lethal before that one sees us!
*هييي لارا لارا ماذا تفعلين من الواضح أن لا أحد هنا هيا لنرحل قبل أن يرانا أحد*كانت تستمع إلى حديثه وهي تزفر بغضب شديد فالباب موصدٌ بـإحكام ثم هتفت بخفوت وحدة :
Danny please shut up!
*داني من فضلك أخرس……!*ثم تابعت بسخرية :
It's just an attempt will not lose something we will see if inside or not?
*إنها فقط محاولة لن نخسر شيء سنرى إذا كان بالداخل أم لا ...؟*عودة إلى*نور*
كنت حاسه حرفيًا إن قلبي هَيوقف وقولت في بالي خلاص دي النهاية كلها لحظات معدودة وهلاقيها في نص بيتي ....!
مسكت تلفوني ووجهت الفلاش على الصالة أخدت شنطتي وحطيت المصحف ولميت الهدوم بتاعتي وحطيتها في كيس كبير وخفيت أي حاجه تدل على وجود بنت هنا لحسن الحظ البيت مش كبير أوي ودخلت أوضتي ولقيته بيخفي آثار الـد*م اللي نازله من شفايفه عيطت جامد وشهقاتي علت لقيته بيشاور بإيده إني أهدى فكتمت شهقاتي وبصيت عليه كانت شفايفه نازله بحر قولتله بصوت مخنوق من العياط : خلاص مفيش داعي تخبي أي حاجه يلا لازم نمشي من هنا إحنا هنحاول نخفي إيه ولا إيه هي أكيد مش غبيه ولما تدخل البيت هتلاحظ أكيد إن في حد عايش في البيت ...سكت شوي وبعدين قولتله يلا بينا هنمشي دلوقت ....!
لقيته عينيه دمعت وحسيت إنها بتقولي" أنا آسف" ....!
اتنهدت وجمعت كلامي وقولت : يلا لازم نمشي حالًا ....!
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mystery / Thrillerناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...