البارت الثالث عشر

203 11 0
                                    

البارت •13•.       الرواية ملك لـكاتبة نورهان ناصر

"نور"

كنت واقفه مصدومة مش فاهمه حاجه...رجعت كام خطوة لورى بحيث ميشفونيش وفي نفس الوقت أقدر أسمع بيقولوا إيه ....!
كنت سمعاه عمال يصرخ عليها أنا شايفاه قدامي أهو قادر يتكلم وواقف على رجليه ومفيش أي آثار لضرب على وشه ولا خبطة دماغه .....!

في اللحظة دي أنا كنت حاسه نفسي جو فيلم إسمه أين عقلي ...بجد مبقتش فاهمه حاجه....مين ده وإذا كان ده شمس أمال مين إللي في بيتي ده بقى ...؟!

سكت أسمع هما بيقولوا إيه و لقيته بيقولها فين شمس؟! 

قعدت أفكر بيني وبين نفسي وانا بقول : فين شمس أمال ده يبقى مين ...؟!
ده يشبه شمس بالظبط ....بس ده شفايفه سليمه وقادر يتكلم ....ده معناه إيه بقى هو ليه نسختين ولا إيه ....؟

كنت سامعه عقلي بيقولي إن الموضوع ده طلع أكبر مني وإن الأمور اتعقدت أكتر وافتكرت كلام صاحبتي نهى إني لازم أبعد نفسي عن الحوار ده ....!!!

بصيت عليهم تااني لقيتها بتصرخ عليه وبتقوله إنت نسيت نفسك يا دانييل ....!!

مصيبة صهيـ*ـوني  طب إزاي....؟؟ لابجد أنا توهت إيه ده ....؟!

شوية ولقيتهم ركبوا العربية ومشيوا ....اتنهدت وروحت مكمله طريقي لبيت سمر وأنا بفكر في إللي شفتوه وسمعته ده وحرفيًا عقلي تايه مبقتش فاهمه حاجه .......!

بعد شويه وقت وصلت خبطت وفتح لي آخر شخص أتوقع يفتح لي .... أكيد عرفتوه ....كان بيبصلي المرة دي بطريقه غريبة وعينيه بتلمع لمع غضيت بصري عنه وقبل ما أتكلم لقيته بيقول : هـ...ي خـ....ـرجت !

فهمت قصده وابتسمت في وشه بتوتر وأنا مذبهله على الآخر .... وهو بعد شوي عن الباب وأنا دخلت .... الجو كان فيه حرارة غير طبيعية ... آه ده وشي يا جماعه أنا إللي حاسه بسخونه ومتوترة مش عارفه ليه نظرته أربكتني كده .....!

فوقت من أفكاري على صوته وهو بيكح وشكله مرهق أوي ...حطيت شنطتي على الترابيزة وساعدته يقعد على الكرسي ...وبردو بيبصلي نفس البصه ...بقت أكلم نفسي بصمت... وأنا بقول جوا عقلي......اللهم إغزيك يا شوشو ...إتلم .. وإنت كمان متبصليش بعنيك العسلي دي ...وعند كلمة دي شردت شوي

*تعرف إني بحب عنيك دي أكتر من أي حاجه!

أفتكر وقتها إن شمس كان بيبصلي بحب كده وكان مبتسم وقالي بابتسامه وأنا بحبك كلك على بعضك .. وبعدها...عطاني العروسة الجديدة وقعدنا على السطح أنا وهو ....!

فوقت من شرودي ولقيت عيني فجأة دمعت كانت نظرة شمس حبيبي   تشبه نظرة شمس ده  ... بدأت أضايق لأنه وجوده بيفكرني بشمس إبن عمي ولا أنا إللي قلبي بيحاول يلاقي ليه شبيه في كل الوشوش وبيدور عليه .....!

نداء القلب 🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن