البارت •26• الجزء الثاني الرواية ملك لـ كاتبة نورهان ناصر نداء القلب ♥️
كان ينظر إليها بحب شديد وهو يقف على مسافة منها ويبتسم لها وهو يشجعها بحماس .
شمس بابتسامه سعيدة وهو يراقب خطواتها : هانت هانت .... يا حبيبتي .... يالا ..... يالا خطوه كمان ...خطوه واحده ... وتوصليلي ....يالا يا قلبي انتي قدها .....خطوه كمان يا نور هتوصلي .
نور بابتسامه تغمرها الدموع همست : هوصل ؟!
شمس بابتسامه وهو يؤكد لها : هتوصلي يا حبيبتي تابعي تابعي هتوصلي إحنا في تحسن كبير اهو الحمدلله .
نور بابتسامه توقفت ونظرت له وهمست برضى : الحمدلله يارب أنا كنت فين وبقيت فين .
شمس بابتسامه فتح ذراعيه لها في دعوة صريحه لاحتضانها كما الأم حين تعلم صغيرها المشي لكي تشجعه للوصول إليها ويظفر بحضنها ، و كانت نور على بعد خطوات منه أخذت تسير نحوه ببطء وهي تجاهد لتحرك قدميها ثم تقف بضع دقائق وهي تنهج وتلتقط أنفاسها بقوة ومن ثم تعاود السير وشمس يشجعها وعلى وجهه ابتسامة مشرقة ، حتى اقتربت منه أخيرًا ، وما إن وصلت إليه حتى قام شمس باحتضانها بشدة وهو يرفعها عن الأرض ويدور بها ببهجة وحبور وتتعالى ضحكاته مدوية سعيدة مختلطة بأصوات سعادتها هي الأخرى وكأنما كان شمس يشجع طفله على مشي أولى خطواته ولا غرو فـ نور كانت ومازالت طفلته وحبيبة قلبه بل روحه وزوجته ونور شمسه .
شمس بسعاده وهو لازال يدور بها ونور تضحك بشدة هتف قائلاً بمشاعر مختلطة : انتي مشيتي !! نور نور سمعاني انتي بتمشي !! .
نور وهي تحتضن وجنتيه بين يديها وتبتسم له : حبيبي ده بفضل الله أولا وانت بعده تسلم لي يارب أنا بجد مش مصدقه .
شمس بضحك : لا صدقي انتي خفيتي خلاص ...صمت قليلاً ثم تابع بحماس شديد وصرخ بسعاده ..نور الشمس حبيبتي بقت بتمشي أخيرا أنا مبسوط جدا خلاص الغُمه راحت يا قلبي انتي بتمشي ...نور خلاص انتي بتمشي مفيش دموع تاني فاهمه .
نور بابتسامه : خلاص يا شمس فضحتنا ههههه .
شمس بابتسامه : ميفرقش معايا حد غيرك وانا لازم اعبر عن سعادتي .
هتفت د/ هالة بتأثر وهي تعتدل واقفة بينما كانت تجلس على إحدى المقاعد تتابعها كعادتها منذ بضعة أسابيع : مبروك شفاءك مدام نور ...انتي بجد انسانه محظوظه أن عندك زوج زي الظابط شمس آه اللي عمله كان مخاطرة كبيرة ومن غير ما اكدب عليك كلنا كنا خايفين بس الحمدلله النتيجة كانت فوق ما توقعنا .
شمس بسعاده : يبارك فيك شكرا جدا ليك ولكل دكتورة تعبت معانا اتشكريهم بالنيابه عنا .
هاله بابتسامه : لا انت تشكرهم بنفسك إحنا اصلا يعتبر معملناش حاجه انت قومت بدورنا كلنا .
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mystery / Thrillerناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...