البارت•12• فضلا اللي يقرأ مينساش الفوت عايزه الرواية تترفع
"نور"
مشيت على شغلي ،وأنا عقلي لسه مشغول بكلمة سمر "شمس بيحبك يا نور بالرغم من كل حاجه حصلت ده اللي أقدر أقولهولك" .....!
هزيت رأسي وقولت: وحبه ليا فايدته إيه وهو خلاص مبقاش ليه وجود ...!
بعدها خرجت تلفوني ولقيت مكالمات كتير من *نهى* اتنهدت واتصلت عليها وجاني صوتها القلقان وسمعتها بتقولي بلهفة وخوف : نور نور حبيبتي إنتي كويسه ؟
إبتسمت ورديت عليها بحُب: أنا كويسه الحمد لله يا قلبي معلش قلقتك عليا !
لقيتها بتقول بإصرار: نور عدي عليا النهاردة ضروري لازم نتكلم !
بصيت في ساعتي و قولتلها بهدوء: حاضر يا نهى يلا سلام دلوقت !
قفلت معاها وحطيت الفون في شنطتي ووصلت المستشفى وبعد حفلة تهزيق كل يوم وتريقة زميلاتي في الشغل بدلت هدومي وانشغلت في متابعة المرضى ........!
Writer ♥
كانت تنظر نحوه بدهشة ولا زالت الصدمة تسيطر عليها وهي ترى تلك العلامة التي حفرتها بيدها بناءًا على رغبته وهتفت بدموع ، ثم نهضت منتصبةً واقتربت منه وهي تبكي بشدة وضعت يدها على وجهه بارتعاش وهي ترى حالة فــمــ*ــه فقالت بخوف : شمس مين عمل فيك كده ؟ معقول لارا بس إزاي يا شمس ؟! .... أنا مبقتش قادرة أفهم حاجه خالص أخبارك اتقطعت فجأة من شهر كده بس على كلام نور .....صمتت قليلًا ثم تابعت .. لأ أنت لازم تفتكر لازم علشان أعرف إيه إللي حصل وايمتى بقى الكابوس ده هينتهي!
شردت قليلاً وهي تلوح بذاكرتها للوراء
-أنت مرهق أوي يا شمس !
قالتها سمر وهي تراه متعب بشدة ، رد عليها بتعب
-لازم أوصله لازم علشان الكابوس ده ينتهي يا سمر ده وصية بابا ! أنا خلاص مبقتش طااايق العيشة مع الزفته لارا دي وكمان حاسس إنها بتشك فيا !سمر بقلق: والعمل ؟
أجابها شمس بارهاق: والله ما عارف ...صمت قليلا ثم اقترب منها وأمسك بكتفيها وتحدث بحزن عميق: لو اخباري انقطعت وحصل حاجه ... كادت تقاطعه فأشار إليها بعينيه فالتزمت الصمت وتابع هو .... أي حاجه مش عايزك تسيبي نور لوحدها خوديها وامشي من هنا إنتي عارفه أنا ليه بعيد عنها كل الوقت ده أبقي قوليلها مش عايزها تكرهني أنا بحبها يا سمر أنا بعدت عنها لسبب قاهر وخارج عن إرادتي متسبيهاش وقوليلها إني بحبها أنا مش عارف إيه إللي ممكن يحصل.......!
سمر بدموع : يعني إيه لأ أنت مش هيجرالك حاجه يا سيادة الرائد فاهم ولا لا مش بعد ما وصلنا لهنا تقول كده قربنا نتخلص منهم وهتتجمع إنت ونور من تاني ...نور تعبت أوي يا شمس وهي لوحدها صحيح أنا بطمن عليها من بعيد بس شايفه حزنها ..صمتت قليلًا ثم تابعت ......وكمان إنت مش في حياتها أخاف يكون قلبها اتعلق بحد غيرك ......!!
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mystery / Thrillerناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...