تكملة البارت الـ •27•الجزء الثاني من نداء القلب ♥️ بقلمي نورهان ناصر.ماهر بابتسامه: المهم هفضل أمثل عليهم لحد ايمتى يا شموس .
شمس بابتسامه : انا اسف يا حبيبي انشغلت عنك الفترة اللي فاتت دي ...
ماهر بضحك : بتتاسف على ايه انا لو مكانك كنت هفضل بردو جنب حبيبتي ومينفعش اسيبها في ظرف زي ده .
شمس بارتياح : كنت مرعوب يا ماهر لو كان لا قدر الله الحركات دي عطت نتيجة عكسية كنت هموت .
ماهر بابتسامه : الحمدلله إنها بقت كويسه متفكرش بقى بطريقه سلبيه وقولي إيه الخطوه الجاية من بعد ما كلمتني في نفس اليوم إللي مشيت فيه و قولتلي اروح عند دكتور إيهاب بشكل مستمر بس في نفس الوقت متشوفنيش وأنا كده المفروض هتعرض على اللجنة بكره علشان التحقيق معايا خلاص افتكرت كل حاجه وبقت مستعد اجاوب على كل أسئلتهم .
شمس وهو يمسك بيده : عارف يا حبيبي بس قبل اللجنة لازم ننفذ الخطه اللي قولتلك عليها .
ماهر بشرود : شمس مش عارف اقولك ايه ..بس حسيت انها مجبرة أكيد هددوها ...
شمس بتفكير : مش قولتلي أن عيلتها ماتت وكمان بيتهم اتهد هيهددوها بأي مثلا ..على العموم هنفهم كل حاجه بس عايز أسألك الفترة اللي فاتت دي هي شكت في حاجه إنت قولتلي أن سحر خلتك قعدت معاها باين ..كانت مرة واحده اللي شوفتها فيها صح ؟؟
ماهر بتذكر شرد قليلا
بعد مغادرة سحر ، جلس ماهر على إحدى المقاعد
وتحدث بهدوء : أخبارك إيه ؟؟
زها بتوتر : زينه الحمدلله .
ماهر بهدوء : ممكن تتعدلي علشان تعرفي تشربي الدوا ده .
اومات برأسها ثم حاولت الاعتدال بمفردها تأوهت بتعب فهتف ماهر بتسائل : محتاجه مساعده ؟؟
هزت زها رأسها بنفي واعتدلت ، تقدم ماهر منها وناولها كوب الماء ونصف القرص كما قالت له سحر ، تناولته من يده وبعد أن شربت هتفت بارتباك : متشكره .
ماهر بابتسامه : العفو ، ألف عافيه ...صمت قليلاً ثم تابع ...مش عارف ليه حاسك بتدوري على حد معين ؟؟ والأغرب إني حاسس إن الحد ده يشبهني مش فاهم إيه الشعور ده ؟! أو ليه انتي بتبصي لي بالطريقة دي ؟؟ في حاجه ؟؟
زها بتوتر : انت عم تتوهم ماكو شي من هادا .
ماهر بابتسامه : إنتي ادرى بقى ...المهم يالا اتفضلي كلي فطورك .
زها بابتسامه : ما أحب أكل لحالي .
ماهر بابتسامه : اعتبرها دعوه منك يعني .
زها بابتسامه : بالهنا اتفضل .
*****
شمس بضحك : استاذ متنح من الصبح هههههه تصدق سحر مكدبتش لما قالت عليك كده هههههههه !
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Misterio / Suspensoناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...