البارت •7• ج 2 الرواية ملك لـ كاتبة نورهان ناصر (نداء القلب ♥️)
كان ينظر إليه بدهشة ، وهو لا يكاد يصدق ما تفوه به
عاد الاخير للجلوس بكل استرخاء فتقدم العقيد وهتف بغضب طفيف وهو يقولالعقيد معتز بضيق شديد : حضرة المدير حضرتك أنا اتكلمت معاك عن تفاصيل القضية السرية دي واللي راح ضحيتها ناس كتير ملهاش ذنب في حاجه !
هتف بهدوء مثير للأعصاب : آه القصة إللي قالهالك حتت ظابط لسه مأثبتش جدارته هنا ولا حتى حصل على ترقيه واحدة .
العقيد بغضب : حضرتك شمس من أكفأ ضباط المخابرات وهو إللي رفض لأنه مشغول بقضية أهم قضية أخوه إللي هما خطفوه وصهـ..ينوه زيهم قضية الجاسوسيين المزروعين هنا واظن ده بردو شغل !
المدير بتريث : معتز أنا عارف إن محمد كان صديق غالي عليك بس الملف ده سري إنت مدرك الوضع ده تنظيم كبير ومع أكتر من دولة هنفتح على نفسنا بحور إحنا في غنى عن الإبحار فيها !
العقيد بضيق شديد: يعني إيه ؟ هنسيب كل حاجه ونتجاهل إللي حصل ؟ أو إنهم بيدخلوا بلدنا وعايشين وسطينا يجمعوا معلومات حيوية عنا وبيهددوا أمن الدولة .
المدير بهدوء : السفارة الإسرائيـ..ـلية مش هتسكت البنتين إللي قبضتوا عليهم ملهمش علاقه باللي حصل وانتوا روحتوه هناك وكانوا من ضمن الرهائن وكمان حاجه هما نزلوا مصر بأسمائهم ومتنساش إن في معاهدة سلام بينا وبين اسرائـ..يل وفي علاقات دبلوماسية معاهم يعني احتجازهم هنا ملهوش أي معنى وهما ببساطه مش هيتكلموا وممكن كتير ينكروه علاقتهم بـ لارا دي ده غير إن التحقيق أثبت إنهم مجرد مواطنين جايين سياحة .
العقيد بهدوء وهو يتنهد : أيوة ماشي أنا فاهم كل ده ..بس سيرين دي هي البنت إللي كانت بتساعدهم يخطفوا الأولاد دول وملفها هنا عندك حتى إسم العيلة كل حاجه واللي اكتشفنا مع التحريات الدقيقة إن العيلة دي إللي انتحلوا شخصيتهم ميتين من سنيين ده غير إن هما مش هيقدروا ينكروه علاقتهم بـ لارا سيرين نفسها دي جاسوسه وعملية ليهم يعني زيها زي لارا يا فندم يعني ده حتى أخو سيرين دي يبقى إسمه داني وده مزروع في البلد من زمان أوي وداخل بإسم مستعار وباسبورت مزور وبالنسبه لـ لارا هي طرف الخيط وأنا حكتلك عن اتفاقي مع شمس علشان يوقعها ويقدر يوصل لأخوه ......
قاطعه وهو يقول بهدوء : ماشي أنا معاك في كل ده بس البنت التانية دي ملهاش أي سجل خطير أي حاجه مجرد إنها مبرمجة الكترونيات أما التالته فدي مش عارف إزاي مقبضتوش عليها أما لارا دي كده كده هتشرفنا وأنا مقولتش أنها هتخرج واحنا هنتكلم مع المخابرات الروسية يتعاملوا معاها لأنها مجرمة دولية وليها شغب كتير في بلاد تانيه أما حكاية الجواسيس فاحنا مش معانا الأدلة الكافية علشان نثبت حاجه عليهم ...
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Misterio / Suspensoناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...