البارت العشرون

204 11 4
                                    

البارت •20• الخاتمه نهاية الجزء الأول
الرواية ملك لـكاتبة نورهان ناصر

"نور"

كان ضاغط على أيدي جامد ....وهمس بفحيح ....
لو عملتي أي حركه غبية .... سكت شوي وبص على نهى صاحبتي وراح رافع مسدسه ورهولي ....وكمل كلامه بتهديد هخلصلك عليها .......!!

همست بدموع وأنا بقوله : إنت مين أبعد عني ....!!

قال وقتها بغضب : أنا إللي دمرتي حياته بلعبه سخيفه فاكره ......!!

اتصدمت هو فاكر .....لقيته بيكمل كلامه وبيقول : فاكره يا نور ...أوعي تفكري إني معرفتكش عمري ما أنسى العيون دي .....ولا الجرح ده ...فاكراه ولا نسيتي ....!!

شهقت بقوة ودموعي نزلت وأنا ببص على أيدي كان في جرح صغير عند رسغ أيدي كان ماهر هو إللي جرح أيدي وقتها لما كنت مش برضى ألعب معاه ....وكمان علشان أبطل أقول مين فيهم شمس ......!!

كنت لسه هتكلم لما حسيت إن نهى خلاص ورايا ..هو ساب أيدي وعيونه عليا بتحذرني إني معملش أي تصرف .....!!

نهى وقتها قالت بأنفاس متسارعة وكأنها كانت بتنهج : كده يا نور ...متعبرنيش وأنا هموت من قلقي عليكي ....ولا تتصلي عليا حتى ....!!

اتكلمت بصعوبه وأنا ببص على مكان إللي هو واقف فيه وقولت بتوتر : ها أصل أنا .. أنا ..

نهى قاطعتني وقالت : مالك كده مش على بعضك ومين الراجل ده إللي كنتي واقفه معاه ....!!

نهى مشفتوش علشان أنا ضهري كان ليها وهو أول ما هي قربت توصلنا بعد ....!!

رديت بتوتر : ده واحد كان بيسألني عن حاجه سيبك المهم كنتي عايزة إيه انبارح سمر قالت لي إنك اتصلتي بس أنا كنت برى وسايبه التلفون !!

نهى كانت مستغربه حالتي وحاسه إن فيه حاجه مش طبيعية بتحصل وقالت : كنت هقولك إن الراجل إللي بتقولي إنك لقتيه كان طالع هو ومراته على التلفزيون في سبق صحفي ....فكنت عايزة أفهم منك إيه حصل ؟! وهل سيبتيه يرجع ليها ؟!

قولتلها بدموع وأنا بتجاهل كل إللي قالته : نهى أمشي بسرعه من هنا روحي عند سمر قوليلها متخليش شمس يخرج من البيت لأي سبب ....!!
سكت شوي باخد نفسي وقولتلها بغصه .....
بس متبينيش إن فيه حاجه اتصرفي بهدوء معلش هفهمك كل حاجه بعدين بسرعه يالا .....!!

نهى اتصدمت من كلامي وقلقت جامد بس أنا قولتلها: ارجوك مفيش وقت للتفسير لازم شمس ميشوفش أخوه .... أخوه .... ناوي على شر شوفته في عيونه يالا يا نهى ......!!

نهى عيونها دمعت وقبل ما تنطق بكلمة سيبتها ومشيت وأنا بقولها بابتسامه وصوت إلى حد ما عالي : قولي للدكتور مش هاجي انهارده المستشفى ماشي !!

نهى كانت واقفه مش على بعضها بس هزت راسها وقالت : طيب ماشي !!

ومشيت من شارع جانبي بينما أنا قبل ما أتحرك من مكاني لقيته جه عليا مسك أيدي ..زعقت فيه بغضب شديد وأنا بقوله : سيب أيدي أنا همشي معاك مش ههرب !!

نداء القلب 🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن