البارت •23• الرواية ملك لـ كاتبة نورهان ناصر نداء القلب ♥️الجزء الثاني
كان التوتر والارتباك بل والخوف الشديد أيضًا هما أكثر ما يطغي على ملامحها الجميلة برغم تلك الخربشات، أخذت تتنقل بأعينها إلى كل تلك الوجوه المحدقة بها ، وهي تنظر نحوهم لحظات بتيه غير مستوعبه ماذا تفعل هنا أو ماذا يريد هؤلاء منها .
ظلت تتنقل بينهم حتى فجأة صُعقت في مكانها وتيبس جسدها فجأة وكأنما قد أصابتها لعنة ما ، اتسعت حدقة عينها بذهول وسيطر الرعب عليها وبدى ظاهرًا للعيان وعلىٰ فجأة صوت تنفسها وضعت يدها الحرة على موضع قلبها الذي تسارعت دقاته بقوة متتالية بينما تحدق في تلك العيون وذاك الوجه الذي لن تنسى صاحبه ، تلك النظرة عالقة في ذاكرتها ولن تتمكن من محوها .
تقدم ماهر بضع خطوات وهتف بثبات وهو يركز عليها وعلى كل تعبير يطرأ على وجهها : شلونچ إن شاء الله زينه هسه !
سحر وهي تربت على كتفها بخفه قائلة : إنتي كويسه دلوقت قادره تتكلمي ؟
صرخت زها بخوف وهي تنظر نحو ماهر : خلوه بيشطح ماريد أشوفه شبيسوي هاذا اهنا ؟؟ .
سحر باستغراب : مين قصدك ؟
توتر ماهر كثيراً وعلم أنها عرفته وذلك جعله يشك في كونهم قد أرسلوها من أجل التخلص منه أم أنها تُمثل يا الله لم يعد يفهم شيء ، في حين تابعت سحر نظراتها المرتعبه نحو ماهر وهتفت بضيق : أهدي يا حبيبتي ده الظابط شمس ودول اللي هيحققوه معاكي أهدي متخافيش إنتي هنا في أمان .
عمر بضيق : متشكرين يا أخت سحر ممكن بقى نحقق بما إنها بقت كويسه أهو .
سحر بضيق شديد : آه اتفضلوا .
ماهر بنبرة صوت عادية : أسمك إيه ؟
سحر تهم بالرد ، رمقها عمر بنظرة قاتله وهو يشير إلى فمه بعلامه الصمت ولا حرف ، نظرت له بغيظ شديد وشبكت يديها أمام صدرها بتهكم .
زها بإرهاق وهي تحدق في ماهر : انتا مصري ؟
عمر باستغراب رد هو : آه طبعاً كلنا هنا مصريين انتي تعرفي الظابط شمس أو بتشبهي عليه ولا حاجه إيه نظراتك دي ؟؟
سحر بتهكم: وهي هتعرفه منين ؟؟ ده أول مرة تشوفه ولا يكونش قصدها على أخوه بس لا وهي هتفتكره وبعدين مهم الاتنين نسخه واحده وهي أصلا كانت مغمى عليها ...جايز بتشبه عليه عادي ويخلق من الشبه اربعين و .......
عمر بضيق شديد هتف من تحت أسنانه وهو يبتسم بسماجه : دكتورة سحر !
سحر بضيق: سكت أهو الحق عليا بساعدكم في التحقيق .
عمر بضيق شديد: لا متشكرين لخدماتك افصلي وسيبينا نتصرف إحنا بمعرفتنا .
ماهر بثبات : يا ريت نرجع لموضوعنا آنسه ..زها مش كده ؟ اتفضلي احكيلنا إزاي وصلتي هنا ؟ وقبل ده كله عرفينا بنفسك ؟
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mystery / Thrillerناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...