البارت 18ج2

70 7 0
                                    

البارت •18•الجزء الثاني الرواية ملك لـ كاتبة نورهان ناصر نداء القلب ♥️

قبل"تسع"ساعات من الآن ..

كان لازال جالساً بقربها وهو يحتضنها بحنان ويربت على ظهرها ثم أخرجها وأمسك بوجهها بين يديه

شمس بابتسامه وحب بينما يمسح على شعرها بحنان: نور حبيبتي أنا متضطر أخرج دلوقت لازم أكون مع ماهر وأبدأ في إجراءات إثبات هويته الحقيقة .

نور وهي تضع يدها فوق يده التي تحتضن وجنتيها هتفت بتفهم وهي تنظر له بحب شديد : ماشي ربنا معاك ويوفقك .

شمس وهو يقبل وجنتيها بحب : آمين يارب ، أنا إن شاء الله مش هتأخر عنك وهاجي ابات معاك هنـ ....

قاطعته بحب شديد بينما تمسك بيده بقوة : لا يا حبيبي خليك هناك مع ماهر أنا هنا الدكاترة حواليا والممرضين وكمان سمر مش بتسيبني وماهر هناك لوحده اقعد معاه ومتسيبهوش .

شمس بحب ودموعه قد التمعت في عينيه لأنه كان يفكر بذلك ولكنه كان يخشى أن تحزن نور وكم أنه يرفض تركها بمفردها وهي في أمس الحاجة إليه هتف بحب : حاضر يا حبيبتي بس بردو هحاول اجيلك .

نور بابتسامه : I wait you baby !

عانقها شمس بقوه ثم قبل أعلى رأسها بحنان وجعلها تتسطح على الفراش وتزامن ذلك مع طرق سمر لباب الغرفة تستأذنهم الدخول فأجاب شمس يسمح لها ، وفور أن دلفت سمر ضحك شمس بخفوت رأت سمر ضحكته تلك فهتفت متسائلة بدهشه : بتضحك على إيه؟ .

شمس بابتسامه: على واحدة كده المفروض كانت تيجي قبل ساعتين كده وكان من المفترض هتحضر معانا القعده دي ! .

سمر وهي تفرك في يديها بتوتر وخجل : أنا أسفه عارفه إني إتاخرت بس كنت عند دكتور لؤي بسأله عن حاجه و اخدني الوقت ...

ابتسمت نور ثم أشارت إلى شمس بعينيها الذي فهم إشارتها وكأنها تخبره "ألم أقل لك " ، أبتسم شمس لها ثم ابتعد عن السرير واقترب من سمر التي كانت تفرك في يديها بتوتر شديد، ووضع يده على كتفها وتحدث بهدوء : امممم دكتور لؤي طيب بقولك مش هوصيك على نور وهتابعك بالفون كل نص ساعه هاتديني report مفصل عنها فاهمه .

ابتسمت بهدوء وقالت: تمام يا فندم هي في عنيا روح وانت مرتاح البال .

نور بابتسامه : ربنا يديمكم ليا يارب روح يا شمس أنا كويسه بعدين عايزه اقعد انا وبنت عمي شويه .

شمس بضحك وهو يضع يده على رأسه : آه بقت انا عُزال دلوقت ماشي يا ستي اقعدوا براحتكم .

خطى بضع خطوات ثم توقف قرب الباب وهو يقبض على مقبضه ثم تراجع سريعاً وركض باتجاه نور وقام باحتضانها بشدة تفاجأت نور ولكنها ابتسمت بسعاده ولفت ذراعيها حول ظهره بقوه بينما لا تزال متسطحة فوق السرير ، ثم همس شمس بجانب أذنها بحنان : حبيبتي إياك تعيطي ولو دمعه واحده علشان خاطري Be strong for me ، ماشي إنتي كويسه مفكيش حاجه فاهمه متخلنيش أقلق عليك .

نداء القلب 🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن