28ج2

29 0 0
                                    

البارت•28•ج2 الروايه ملك لـ كاتبه نورهان ناصر نداء القلب الجزء الثاني.

عقدت سيرين ذراعيها أمام صدرها رامقة ندى بغضب ثم قالت : بقولك إيه اطلعي برا مهياش ناقصاك ولا ناقصه جنانك ده اخر الليل .

ندى بضيق : فين الجهاز انطقي ؟

سيرين باستغراب : جهاز جهاز ايه ؟

ندى بضيق شديد : الجهاز اللي كلمتك منه من صاحبتك فين ؟؟

سيرين بضحك : هههههه معرفش انتوا مش فتشتوني ؟

ندى بضيق شديد : ما هو ده اللي هيجنني ازاي ملقوش معاكي حاجه ؟ وديتيه فين ؟

سيرين بتهكم : بلعته !

ندى بغضب : طيب الذوق مش نافع ...

سيرين بسخرية : ذوق !! ذوق إيه وانتي داخله تقولي لي اقلعي ...!!

ندى بضيق : مكنتش موجوده لما فتشوكي واصلا محدش اهتم يعني ولا كان عارف اصلا هو بيدور على إيه أو انتي معاكي إيه أصلا ؟؟ كان في بالهم سلاح وبس وللأسف مش عارفه ليه مقولتلهمش على حتت الاتصال دي يمكن لو كنت قولت مكنش زمان صاحبتك آيلة خرجت بس معلش جل من لا يسهو ملحوقه دلوقت يا قطه انا هدور بنفسي وأنا عارفه كويس أنا بدور على ايه ...

أنهت حديثها ثم تقدمت منها وحاولت امساكها ، فضحكت سيرين بسخرية : ههههه انتي فكرك هتغلبيني يا بنت انبارح انتي أنا متدربة على أعلى مستوى مفيش وجه للمقارنه اصلا المواجهه محسومه هتندمي بلاش !!

ندى بضحك : هههههه هنشوف مين فينا هيندم تعاليلي بقى ...

كانت تتصفح هاتفها بملل وهي تزفر الهواء بينما نور بجوارها تسرح شعرها وفجأة ضحكت سمر على إحدى منشورات الفيس بينما تقلب في الايميل الخاص بها على صفحة التواصل الاجتماعي : هههههههههههههه

التفتت نور ونظرت إليها بدهشة ثم ابتسمت وقالت : خير اللهم احفظنا بتضحكي على إيه ؟

سمر بضحك : تعالي جنبي هنا بصي شوفي كاتبين ايه عارفه ده الكرسي المناسب بالظبط للعقربه نادية ...استغفر الله العظيم ..انا متخيلاها قاعده عليه ...هههههههه .

أخذت نور الهاتف من يدها ونظرت إليه لحظات بصمت وهي تحدق في ذاك الكرسي الذي يشبه العقرب ثم شاركتها الضحك وقالت : هههههه فعلا والله الكرسي ده معمول مخصوص علشانها انا كنت بقول عليها حرباية هما عملوه عقربه بقى عادي كلهم واحد قرصتهم والقبر اعوذ بالله ربنا ينتقم منها .

جذبتها سمر إلى صدرها وأخذت تمسد على شعرها بحنان بينما ابتسمت نور بهدوء وساد صمت لبضع دقائق حتى قطعته سمر بقولها فجأة
: نور بقولك إنتي نمتي ؟

نور بابتسامه : لأ !

سمر بخجل : احم كلميني شوية كده عن المشاعر ...

نداء القلب 🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن