البارت السادس عشر

202 11 0
                                    

البارت •16•

"نور"

كنت بصاله بغضب شديد وبنادي على بنت عمي وأنا مستغربة هو إيه إللي حصله مكنش كده ؟! و إيه الجرأة بتاعته دي ؟!

فجأة لقيته بيقفل الباب وأنا مصدومة وفي نفس الوقت خايفه  ده بيقفل الباب ليه ده ......؟!!

رفعت صوتي وقولت بغضب : إنت يا حيوان بتعمل ايه قفلت الباب لييييه أخرج بررررررى بعدين إزاي تسمح لنفسك تقرب مني وتحضني بالطريقة دي جرالك إيه؟! لعلمك بقى أنا هخرج برى اللعبه دي ومن انهارده مليش علاقه بيك !!

أنا خلصت كلامي وهو بص لي بهدوء ولقيته بيبتسم ... وأنا جوا عقلي هموووت من الخوف ....وكل الأفلام الزفت الرعب إللي اتفرجت عليها حضرت فجأة على عقلي كلها ....وخيالي مش راحمني هو كمان بيبتسم لأ أنا ابتديت أخاف بجد ......!!

عيوني دمعت وأنا براقب خطواته ... هو ماله كده جراله إيه شكله هيطلع مُـخـ...ـتل ادي أخرة إللي يدخل نفسه في مشاكل غيره .....!! كان مالي أنا ومال الهم ده بس !!

وللأسف مش معايا أي حقن هنا ولا حتى رذاذ الفلفل .....!!

خرجت من شرودي لما لقيته بيفتح قميصه .....شهقت بقوة وصرخت بغضب شديد وأنا برتعش من الخوف.... إنت هتعمل إيه يا مجنون إنت بتخلع قميصك لييييه ...؟!

وروحت قايمه من على السرير وأنا ماسكه الملاية كويس ومغطيه بيها شعري وكلي يعتبر ودموعي نازله وبنادي على سمر وسمر لا رد ....مش عارفه الوقت كان كام بالظبط ....قولت شكلها نايمه  ... كنت باصه في الأرض من الإحراج والخجل ....ولسه هروح عند الباب وأنا منهارة تمامًا .......!!

لقيته رفع أيده واتكلم وهو بيضغط على شفايفه : أهدي يا نور مش هعملك حاجه أنا بس عايز أقولك حاجه  .....وسكت حسيته وقتها تايه حيران مش عارف يبدأ الكلام منين  أو هو عايز يقولي إيه في وقت زي ده ..؟!

اتنرفزت عليه وقولت بغضب شديد : واللي هتقوله ده مينفعش تصبر للصبح وكمان بتفتح قميصك لييييه؟! ..... وغير ده كله بتدخل عليا وأنا نايمه أنت جرى لعقلك حاجه ..يالا اتفضل أطلع برى !!

اتجهت عند الباب ولسه هفتحه لقيته بيقول إللي خلاني ثبت مكاني في الأرض فجأة وحسيت كأن الزمن وقف والدنيا لفت بيا حرفياً

- نور في نار هنا في صدرك  ... نار بتحرقك ....نار وجعها لسه بيوجعك لنهارده ...نار مش راضيه تنطفي نار مكونه من حروف بتحرقك وكل ما تشوفيها دموعك بتسبقكي وبتلاقي نفسك بتضمي نفسك بإيديكي وترتعشي من الخوف وتقولي لا بلاش يا شمس هتوجعني طب علشان خاطري ....لا بلاش خاطري علشان خاطر عمي  ... صوت صُراخك لسه سامعه لحد انهارده ...هنا محفور إسم شخص إللي عملك العلامه دي وأكتر واحد أذاكي ....!!

كنت سمعاه وأنا واقفه أرتجف من الخوف ولقتني فعلاً بضم نفسي ليا بإيديا وبفتكر اليوم ده .......وصوت صراخي وعياطي هو إللي طاغي على عقلي ........!!

نداء القلب 🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن