البارت •20• الجزء الثاني الرواية ملك لـ كاتبة نورهان ناصر نداء القلب ♥️
في المساء
كانت تجلس بجوارها وهما يتحدثان بهدوء ، قطعته نور وهي تقول بتذمر : سمر كفاية لف ودوران بقى لو سمحتي خليكي صريحة حتى مع نفسك !! .
سمر بارتباك : لف إيه ؟ ودوران إيه يا نور ؟ ومين قالك إني مش صريحة مع نفسي في إيه لكلامك ده ؟ ! .
نور بضحك : يا حبيبتي انتي مرتبكه ليه كده الموضوع بسيط يعني ؟!
سمر بضيق : بت مش فاهمه بتقولي إيه ؟
نور بخفوت : ولا حاجه هديك وقتك يا سمر أنا عارفه إنك مش قابلاني من .....
سمر تقاطعها بحزن : نور أنا بحبك والله وانتي غالية عندي بس اعذريني في الفترة إللي جيتي فيها انا مكنتش متقبله أي حد تقدري تقولي إني عشت في البيت بس كنت في عالم تاني لا عارفه اتأقلم معاكم أو حتى مجرد القعده حتى لو من دون كلام يعني .
نور بابتسامه : انا كنت زيك كنت محتاجه بنت تفهمني معظم قرايبنا أولاد وانا كنت ببقى خايفه طول الوقت ومش عارفه اتصرف بشكل طبيعي انا عمر ما كان ليا صاحبه حتى في برلين ماما الله يرحمها كانت بتحذرني منهم ومن تكوين صداقات مش عارفه ليه بس عرفت السبب بعدين تقريباً ماما كانت زيي ملهاش أصدقاء وكده بس أنا مقدرتش أكون زيها ولما اتصاحبت على طفله هناك ماما هزقتني وقتها .
سمر وهي تستمع لها : ليه يعني ؟ كانت بتخاف عليك بزياده ؟؟
نور بشرود : اللي فهمته إنها متعقده منهم بسبب صديقه ليها يعني مكنتش عارفه عملت إيه بس بابا حكالي لأنها في اليوم إللي عرفت إني اتصاحبت مع بنت جيرانا زعقتلي أوي لدرجه وصلت للضرب يا سمر كانت أول مرة ترفع أيدها وتضربني بالقلم و كانت بتقول كلام أنا مش فاهماه بس عماله تصرخ وعيطت أوي ومع عياطي انا كمان بابا وضح لي وجهة نظرها وحذرني هو كمان وقالي أسمع كلامها ومزعلهاش مني وهي تصرخ وتقولي " صحاب لأ اوعي تغلطي غلطتي خليك وحيدة متحتكيش بحد" ومن ده كتير وبابا هو كمان قالي وحذرني إني اختلط بالناس وامنلهم ! .
سمر بهدوء : طب وعرفتي صديقة والدتك يعني عملت ايه ؟ خلتها كرهت الصحاب كده لدرجه تفرض عليكي وانتي طفلة تلعبي أو تكوني صداقات .
نور بخفوت: ماما مكنتش طبيعية يا سمر !
سمر بدهشة : مش فاهمه !
نور بحزن شديد : أقصد تصرفاتها مكنتش طبيعيه على طول في خناق وبتصرخ طول الوقت وبتشتمنا جامد لدرجه افتكر في مرة إنها رفعت علينا سكيـ..نه وكانت هتقتلنا وافتكر يعني على حسب ماانا فاكره إنها كانت حطاه السكيـ...ـنة تحت مخدتها أنا شوفتها بعيني ولما بابا جه وحكتله لقيناها طالعه ماسكه السكـ..يـنة في أيديها وتحت عنيها اسود ونبرة صوتها مكنتش طبيعية صوت متوحش كده بابا فضل يقرأ قران كتير ودخلني اوضتي قفل عليا باب الدولاب وقالي إنه هو وماما بيلعبوا لعبه وإني مطلعش من هنا لحد ما هو ييجي كنت هموت من خوفي وكنت سامعه أصوات عاليه وتزعقه وتدربكه غريبه في الشقة وبعد شوية وقت بابا جه وخرجني ، كنت ببقى خايفه انام في البيت لوحدي معاها اوقات كنت بصحى من نومي مزغوفه لاني بلاقيها في وشي بالظبط باصالي نظرات تخوف بس تحسيها مش هي لكي أن تتخيلي طفلة زيي تشوف مامتها بتتسحب بالشكل ده وتخوف بنتها بالطريقة دي .
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Misterio / Suspensoناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...