البارت السادس

266 15 0
                                    


(( الناس اللي عايزني أكمل الرواية انا مش موقفها عند انا مش لاقيه دعم منكم 🙂🚶🏻‍♀️هتعب نفسي ليه ))

البارت 6

"نور"

كنت واقفه مكاني مذهوله من اللي شفتوه جريت عليه وحطيت أيدي وأنا برتجف على رقبته علشان أستشعر نبضه واتصدمت كان جسمه متلج وحرارته منخفضه أوي بس كان فيه نبض وكان ضعيف جدًا للأسف .... أيدي ارتعشت ولقتني بشيلها من عليه بسرعه وقومت جريت على برة في الصالة جبت المعقمات والأوادت الــجــراحــ*ـيــه ودخلت حطيتهم على الكومدينو وأنا بعيط لحسن أكون إتأخرت عليه لأني كان لازم أفك ليه الــغــ*ــرز دي من أول يوم مش أسيبه يومين كده ......!
فضلت أدعى ربنا يقويني وأقدر أعملها ...بعدها مسكته وسندته ورقدته على السرير وحقنت الحقنة بالمحلول المخدر ...ولقتني قبل ما أحقنه بيها أيدي إتهزت وخوفت لأنه مش واكل أي حاجه وخوفت عليه أكتر من المخدر ده مخدر من اللي بيستخدموه في العمليات الجــراحــ*ــيـــة والولادة بردو .....!

عيطت جامد وشهقاتي علت وأنا واقفه عاجزه مش عارفه أعمل إيه ......؟!

فوقت من شرودي على صوته وهو بيــ*ــأن بخفوت ودموعه نازله بصمت .....!

قومت من جنبه ووقفت وأنا بحاول أهدي نفسي وأقول أنا ياما فكيت غُــ*ـــرز أهدي يا نور ...بصي عليه لسه فيه النبض عايش إنقذيه .....!

لقتني بشهق بقوة وبقول بدموع ...بس دي في شفايفه أنا أول مرة أتحط في وضع زي ده .....!

إفتكرت جدي ونصيحته ليا قبل ما يموت وهو دايمًا يقولي "إنتِ قويه يا نور أوعى تستسلمي ليهم أبدًا أوعى في يوم تضعفي عايزك قويه ولو شوفت ِ إنسان محتاجه مساعده ساعديه وافتكري هي موته واحده وحياة واحده وما قدره الله هيكون ...لو لقيتي واحد هيموت من الجوع إديه اللي معاكِ وربنا هيشبعك ....."

لقتني بردد بشفاه مرتعشه ... أنا قويه يلا يا نور هتعمليها .....!

خلصت كلامي واتجهت للكومدينو ومسكت المــشــ*ــرط والقطن وقربت منه ...مقدرش أقولكم كنت حاسه بأي أو أوصف لكم المشهد .....!

بصيت على الجزء اللي كان مفتوح واللي شكله كان بيحاول إنه يفتحه ....!
لأن للأسف كانوا حطين على بقيت شفايفه *أمير* أيوة صدقوا أمير ......من بتاع اللزق ده ....!

اتنهدت ومسكت المــشــ* ــرط وقربته من جنب شفايفه حاجه بسيطه وبدأت إني أفك الــغُــ*ـــرزتين ..كان ماسك في مفرش السرير وبيضغط جامد عليه .. كنت شايفاه بيموت حرفياً...مهو مكنش ينفع اديه المخدر ده مضمنش إيه اللي ممكن يحصل ...كنت بعيط لأني بعيد ليه نفس الوجع تاني بس إن شاء الله هيكون أحسن وقفت شوي وبصيت عليه لقيته فتح عينه نظرته كانت بتقولي "خلصيني من العذاب ده كملي ". بدأت استجمع قوتي لحد ما عملتهم وقطعت السـ*ـلوك وعلى الــد*م اللي نزل وغرقني وغرقه .....حطيت المعقمات وعقمت مكان الــغــ*رز ومسحت كل الــد*م ولسه فاضل الأمير بس ....بليت قطن بمايه سخنه وقربته منه وبدأت أمشيه على طول شفايفه .....وأخدت نفس عميق علشان أقوي نفسي  وقولت بنبرة مبحوحه ....معلش استحمل لازم أعمل كده ....!!

نداء القلب 🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن