البارت •13• الجزء الثاني الرواية ملك لـ كاتبة نورهان ناصر نداء القلب ♥️
نظر بعضهم إلى بعض بدهشة وظلت أعينهم تتنقل بينهم وبين أعين الطبيبة المحدقة بهم بنظرات مشتعلة وسيطر الذهول عليهم فجأة وكأنما جلجلت الصدمة ألسنتهم فكفتهم عن الحديث ولو بنصف كلمة ، حتى قطع أحدهم ذاك الصمت واستعاد شجاعته وهتف بغضب شديد وهو يقول بشدة وينفي برأسه هذا الإتهام البغيض
- إنتي بتقولي إيه ؟ إعتداء إيه ده ؟ محدش فينا قرب منها أصلا ...
تمتمت الطبيبة بتهكم وهي تقول : أولا وطي صوتك ده وبعدين بتقول محدش منكم قرب ناحيتها أمال الرصاصة اللي في كتفها دي إيه جات من الهوا ؟وكمية الجروح اللي ماليه جسمها ووشها دي إيه مكياچ ؟ .
أجاب آخر وهو يحاول أن يجد كلمات مناسبه : شوفي إحنا لقيناها كده كانت جايه تجري قدام الحدود ومسمعتش التحذيرات بتاعتنا فاضطرينا نضرب عليها نار إنما أي حاجه تاني بقى إحنا ملناش علاقه .
أجابت بضيق شديد : البنت جسمها كله وارم وفيه آثار ضرب عنيف عليها وعلامات لكفوف على وشها وخدودها وفيه جرح كبير في شفايفها دي منتهية على الاخر أنا هعمل التقرير وهسلمه للقيادات ولو كلامكم صحيح خايفين من إيه بقى ؟ إلا بقى لو انتوا إللي عذبـ...ـتوها بالشكل ده ؟
رد أحدهم وهو يحاول الثبات : بصي إحنا هنا على الحدود حضرتك بقى مستوعبه يعني إيه حدود إحنا هنا في صحرا ومفيش أي بنت بتاجي هنا دي منطقة عسكرية مغلقة وأحنا مش بتوع مزاج ولا غيره كل واحد فينا سايب وراه كومة لحم بيربيهم وبنحمي البلد دي وبنحميكم بنفديكم بأرواحنا وسايبين أهلنا ومرتاتنا وعيالنا وواقفين هنا ليل نهار علشان بنحميكم من أي خطر فمتجيش إنتي بقى وتفترضي افتراضات سيئة كده عنا إحنا رجاله وعندنا نخوه وضمير وعندنا ولايا والله يسترها عليهم ومحدش فينا خايف من حاجه تقدري تكشفي عليها ولو لقيتي أي أثر لحد مننا يبقى ليكي الكلام ..وبعدين إنتي أصلا كشفتي عليها إنتي مكملتيش دقيقتين وطالعه تتهمينا وخلاص .
نطق آخر بتهكم وضيق شديد : وبعدين نفترض زي ما بتقولي إن إحنا السبب فأي بقى صعبت علينا فجبنهالك تعالجيها بقى ده كلام منطقي أصلا لو عملنا كده فكان أبدى نتخلص منها مش نجبهالك هنا ونخش في سين وجيم للاسف كلامك يا دكتوره في اتهامنا غير صحيح بالمره والمفروض تكشفي عليها كشف كامل مش طالعه تتهمينا وخلاص !
ردت بحنق : أنا هكشف عليها متقلقش بس حالتها دي تدي الانطباع ده واحده بتنزف من كل مكان في جسمها وفيه آثار ضرب عليها واضح جدا أنها اتعرضت لعنـ..ـف شديد وهدومها المبهدلة دي وغير ده كله إحنا زي ما بتقول على الحدود جات منين دي بقى وهو أي حد كده يقدر يدخل المنطقة دي ؟ها لسه محتاج اثباتات تانيه؟
أجابها بضيق شديد: مش هقولك غير إن بعد الظن إثم المفروض تتأكدي الأول وبعدين أبقي ارمي اتهاماتك كل دي افتراضات من عندك بعد اذنك اتفضلي كملي كشف وقوليلنا حالتها بالظبط .
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mistério / Suspenseناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...