البارت •15•
"نور"
كنت ماشية هموووت من رعبي بجد ....ولما صوت الأقدام دي وقفت لما أنا وقفت حسيت إني رجليا مبقتش شايلاني ........!
مرضتش التفت ومعرفش قدرت أجري إزاي ......؟!
فضلت أجري وأنا مش شايفه أنا بجري رايحه فين .... وفجأة لما بقيت قدام البيت المهجور ده .....لقيت إللي شدني ناحيته وحط أيده على شفايفي وكتم نفسي ....فتحت عيني على آخرها وقلبي بيدق جامد ........!
وهو كان ساحبني معاه وبيرجع بضهره لورى لحد مدخل البيت المهجور وأنا عماله برفص برجليا في الأرض واتحرك بهيستريه وهو بردو ماسكني جامد ....!
دخل البيت وهو بردو لسه ماسكني وأنا قلبي هيوقف من الخوف عايزه أبعد أيده حاسه إني نفسي راح كنت بتنفس بصوت عالي ......وعماله أتحرك علشان يسيبني ولقيت إللي بيقول بتعب وإرهاق واضح جدآ من نبرة صوته....اهـ...ـدي ده .....انـ....ـا !
دموعي كانت نازله زي الشلال وأنا مش عارفه اتلم على أعصابي ، بعد عني ونزل أيده وأنا واقفه بنهج بقوة وببكي .......!
وبعد ما هديت شوي وقفت وقولت بغضب أما هو قعد على الأرض بإعياء وكان باين عليه التعب جامد ....
إنت كنت ماشي ورايا ليه خوفتني إيه إللي خرجك أصلـ.....ملحقتش أكمل كلامي وسمعت صوت برى البيت كان مجموعه شباب سكرانـ....ـين لما مش دارينين بحاجه وعمالين يغنوا " قوم ولعلك شمعه نورها مستنيك ...وفي عيونه دمعه امسحها بايديك ....هههههههه ....لما تجيني ....تاااني ....تاااني ....تاااني من البلد الغرييييب ....هههههههه الله عليك يا فنااان ....
_ هششششش يااااض أنا سامعه حاجه في دماااغي هههههه
_ده اشتغل يا فنااان
بصيت ليه شوي وأنا بشكره من قلبي إنه جه في الوقت المناسب .... لأني مش معايا أي حاجه أدافع بها عن نفسي ......!
بعدها بـ شوي كان الشباب دول مشوا ....قربت عنده وبصيت عليه كان مرهق أوي وشفايفه بتنـ...ـزف ......!
اتكلمت بحزن وانا بقوله : أنا أسفه شفايفك دي لازمها عملية تجميلية الوضع ده مش هينفع كده دمك هيتصـفى أنت سمعني .....!
افتكر وقتها إنه نطق إسمي وكانت أول مرة بس كان صوته مليان حزن وحاجه تانيه أنا مفهمتهاش ......!
فِضل باصص لي شوي ومسك أيدي وبعدها قال : نـ...ـور !
كانت تصرفاته غريبة انهاردة إيه حكايته شوي يبصلي ودلوقت بيعيط وهو بيقول إسمي وكمان ماسك أيدي ....هي إيه الحكاية .....؟!
فجأة لقيت نفسي اتنرفزت عليه جامد ....ده اتجنن ده ولا إيه .......؟!
سحبت أيدي منه واتكلمت بعصبية شديدة وأنا بقوله بغضب : إنت إزاي تمسك أيدي كده .....لا أوقف عندك أنا مش علشان سمحتلك تقعد في بيتي هتفكر الدنيا سايبه واسمي مايجيش على لسانك مرة تانيه إنت فاهم ........!
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mistério / Suspenseناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...