البارت •25• الرواية ملك لـ كاتبة نورهان ناصر نداء القلب♥️الجزء الثاني .
كانت تنظر بعمق إلى ذاك الإسم الذي يتصدر أعلى شاشة هاتفها ، فاضت عينيها بدموع حبيسة وابتسمت بحنين" مهرائيل " ، ترددت في الضغط على زر الإتصال ، وقبل ذلك ومض في عقلها ذكرى ....
**
- إيه اللي جابك ؟؟ جايه ليه ؟؟سحر بدموع : عايزه أشوفها !!
- بعد السنيين دي كلها فكرتي تشوفيها !
سحر بحزن : ارجوكي يا أخت مارغريت ..اسمحي لي أشوفها .
- مستحيل إياك تيجي تاني هنا أنسي إن كان ليك أم اسمها مهرائيل .
أفاقت من ذكرياتها على صوت جلبة في الشارع أمام المبنى ، نظرت على الفور من نافذة الطابق الذي تقف به ، فوجدت مهاب يفترش الأرض وهو ينزف دما من رأسه وسيارة تقف بالقرب منه ، شهقت بخوف شديد واسرعت تنزل السلالم مسرعة حتى خرجت إلى خارج المبنى وبمجرد عبورها الناحية الأخرى وقفت مكانها كالصنم تماماً تحدق بأعين متسعة من هول الصدمة وهي تنظر إلى ذاك الوشم الذي لن تنسى لمن هو مهما تمر السنيين ، ويستحيل أن تخطىء وتخلط بينه وبين آخر همست بارتعاش وصوت متقطع وأنفاس متضطربه وهي تهز رأسها نفيًا بجزع : مـا ...ركوس !!
كان الآخر يجلس نصف جلسه وهو يحني ركبته إلى الأرض بينما يطمئن على مهاب الذي صدمه بدون قصد عندما شعر بأحدهم يقف خلفه تماماً، التفت ببطء شديد وفور أن وقعت عينه عليها ، انتصب واقفاً كمن لدغته إحدى الأفاعي وهو ينظر إليها بصدمة لا يكاد يصدق ما يراه بعينيه مر صمتٌ قاتل وتوقف الزمن بضع لحظات واختفت الأصوات بل وحتى حركة الرياح من حولهم ، كان كلاهما ينظر للآخر بفم مُفغر وأعين محدقة ببعضها وتتمركز الصدمة في منتصف بؤبيهما حتى تجرأ أحدهما وقطع ذاك الصمت
ماركوس بصدمه : سحر سحر ...مراتي !!!
سحر برعب وهي تضع يدها على فمها بذهول: لا لا لا انت كابوس مش حقيقه .... أنا أكيد بحلم ...مش صح ...لا لا ....كابوس كابوس ...
حاول ماركوس الاقتراب منها فتراجعت خطوه للخلف وهتفت بحده : إياك تقرب أبعد عني ...
ماركوس وقد نسي أمر ذاك المتسطح أرضًا ينزف همس بغضب : مش معقول إنتي لسه عايشه بتعملي إيه هنا ؟؟
سحر بضعف وخوف شديد : أبعد عني ... إياك تقرب .
ماركوس بخبث شديد : تصدقي كويس إني شوفتك بعد السنيين دي كلها فكرتك موتي وشبعتي موت في المنفى الجميل اللي رميتك فيه مع اكتر ناس بتعشقيهم من زمان ،يالا اتسلى شويه قبل ما أوصل لهدفي مش بردو لسه مراتي يا قطه .
سحر بغضب وصوت متقطع خائف : ده في أحلامك الجواز ده باطل أصلا إنت طليقي يا متخلف .
ماركوس بضيق : معندناش حاجه اسمها طلاق فاهمه ومش علشان أنا أمريكي الجنسيه إني هعمل زيهم وأطلق مراتي أنا اتربيت هنا وهنا مفيش طلاق ولا علشان نسيتي إنتي اتربيتي علي إيه ؟؟ مش علشان اتصاحبتي على شويه مسلمين إنك كده تبقي زيهم وتتمردي عليا .
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mystery / Thrillerناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...