نداء القلب ♥️ البارت•8• الجزء الثاني بقلمي نورهان ناصر
- ماهر ماهر ماهر ماهر يابني فوق بقى !
فتح عيونه ببطء شديد وهو يبربش برموشه يستوعب أين هو وفور رؤيته للعقيد أمامه هتف بقلق شديد وهو يقول بنبرة باكية
ماهر بدموع وغصه: أرجوك طمني شمس شمس عامل إيه ؟
ربت العقيد على كتفه وابتسم وهو يقول له : الحمدلله خرجوا الرصاص منه وحالته مستقرة وهو كويس وكمان عملوله عملية تجميلية بس هو حالياً في العناية المركزة إجراء روتيني واحتياطا لتحصل أي مضاعفات لا قدر الله !
ماهر بدموع وهو يمسك بيده : أرجوك عايز أشوفه وديني عنده !
العقيد بتأثر : هو صعب بس هحاول متقلقش المهم إحنا بقينا الصبح أهو تعالى علشان نعمل الاجراء اللي قولتلك عليه فحص كامل علشان نشوف الخلل إللي في الذاكرة علشان ترجع لحياتك وكيانك لازم تحكيلنا كل حاجه متخبيش حاجه عننا !
ماهر بدموع: إللي انتوا عايزينه أنا هعمله أنا مش خاين عمري ما اخون وطني أو ديني إللي حصل ده غصب عني ...
العقيد بهدوء : انا عارف كل ده يا ماهر يالا تعالى معايا كلنا مصدقينك هنروح نعمل الفحص الطبي وهيكون معانا شيخ من الأزهر عايزين نتأكد من حاجه كده والمدير عايز يشوفك !
ماهر بإرهاق : تمام بس أشوف شمس الأول إحنا هنعمل الفحص ده فين ؟
العقيد بابتسامه : في نفس المستشفى إللي فيها أخوك تعالى !
أبتسم ماهر وهو يحمد الله في داخله ثم اتبعه وهو يدعو أن يكون القادم أحلى وينتهي هذا الكابوس .
كانت ما تزال تجلس ودموعها تسبقها على خدها وهي شاردة فجأة قطع عليها شرودها صوت حفظته عن ظهر قلب
- يابنتي بردو بتعيطي أنا مش قولتلك خلاص بقوا كويسين مش طمنتك عليها !
نهضت سمر بتوتر ومسحت دموعها وقالت : عارفه بس مش قادره أصدق إني كنت هخسرها نور دي أختي وحبيبة قلبي مكنتش أعرف أني بحبها كده !
د/ لؤي بهدوء: المهم ياستي هي كويسه والحمد لله
شرد قليلاً لأحداث أمس
بعد أن أنهى حديثه معها جلست سمر بتعب على المقعد أو لأكون دقيقه فقد اختل توازنها وشعرت بالدوار فارتمت على المقعد وهي تبكي بشده وتدعو لـ نور
كاد د/ لؤي يتحدث عندما فُتح الباب وخرجت الطبيبة ميارا وهي تنزع كمامتها الطبية وتقول بلهجة مصرية متكسرة : لؤي موش هتصدق إللي هصل جوه فجأة وقف النزيف بعد ما كنت ماسكه المشرط وراح أاصلها وتنفسها انتظم وكل حاجه بقت طبيئيه وهنخرجها دلوقت للغرفة الئناية المركزة ...
نهضت سمر واقتربت منها وهي دموعها تسبقها وهتفت بسعادة : بجد عدت مرحلة الخطر هي دلوقت كويسه ؟
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mystery / Thrillerناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...