[12]

89 4 0
                                    

الرواية ملك لـ كاتبه نورهان ناصر نداء القلب ♥️ الجزء الثاني الحلقه•12•

توقفت سمر وهي تمسك بـ مقبض الباب حيث كانت تعطيه ظهرها وقالت دون أن تلتفت له : في إيه يا شمس ؟ لو تعبان هناديلك الدكتور لحظـ....

قاطعها شمس وهو يقول بنبرة لا تقبل النقاش : سمر بصي لي فكرك لما تخبي وشك عني مش هشوف حزنك ده وعيونك الحمرا كنتي بتعيطي مش كده ؟ ياربي عيوطتين في حياتي ولا نور بهتت عليك ولا إيه ؟

سمر وهي تمسك نفسها عن البكاء بصعوبه فانفلتت دموعها رافضة الإذعان لها وهربت من مقتليها لتتساقط على يدها بينما لازالت توليه ظهرها وتمسك بمقبض الباب هتفت بحزن شديد : مفيش حاجه يا شمس أنا بس مرهقه شوي ..

شمس ببعض الغضب : قولتلك بصي لي متدنيش ضهرك كده وكلميني تعالي هنا فيكي إيه بس واوعي تفكري إني مش فاهم ليه مرضتيش تدخلي وتقعدي معانا لايمتى هتفضلي على الوضع ده قولي لايمتى هتفضلي عايشه في كابوسك ده لايمتى هتفضلي تبكي لوحدك ؟ مش انا اخوكي أقرب شخص ليك ؟ انا مش باجيلك انتي واشكيلك همومي ومشاكلي وبشاركك حزني قبل فرحي ليه انا مش كده عندك ؟ ليه مش بتسمحيلي اشاركك حزنك اخفف عنك جاوبيني يالا ؟

سمر بدموع: علشان انا بكره كده اتعودت على حزني ده لوحدي بابا الوحيد اللي كان بيخفف عني يا شمس اتهزيت وانكسرت من بعده مبقتش قادره استحمل وايوة مش عارفه أخلص من كابوسي لسه محبوسه فيه مش قادره اكون طبيعيه زي بقيت الناس ....

شمس بحزن : طب وأنا يا سمر ..

سمر بدموع: إنت إيه يا شمس إنت اقرب شخص ...

شمس بحزن وهو يقاطعها : بس متكمليش إنتي حتى متكلمتيش معايا دايما بترفضي تفضفضي باللي جواك ليا مسمحتليش حتى أساعدك أقرب شخص ايه اللي بتقولي عليه ؟

سمر بدموع: مقدرتش مش عارفه أخلص من اللي انا فيه ده مش قادره .

شمس بحزن : طول الوقت شايفك كده وأنا عارف فيكي إيه وحاولت اخرجك من اللي انتي فيه فاكره حفلة التخرج بتاعتي قولتلك مهروحش يا سمر اقنعتيني ولما اتحيلت عليكي علشان تيجي رفضتي مرضتيش تشاركيني فرحتي وتيجي معايا وانتي اللي كنتي معايا وباقيه من أهلي في كل خطواتي معايا ولما جه وقت التخرج مرضتيش تيجي من وقتها فهمتك وعرفت إنك لسه متخطتيش الحادثه اللي حصل ده قضاء وقدر لازم تخرجي من الحالة دي اللي انتي فيها مينفعش تفضلي كده يا سمر كان فيه زمايل ليكي يا مهندسه في شغلك عايزين يخطبوكي وسيادتك بترفضي حتى من قبل ما أنا أعرف ليبيه كل ده ؟ لييه مش عايزه تعملي علاقات مش نفسك يكون عندك بيت وأولاد وزوج يحبك ؟لييييه لايمتى هتفضلي كده ؟ أنا مبقتش مستحمل اشوفك مكسورة بشكل ده ؟ حرام إللي بتعملي في نفسك ده ..

سمر بدموع : شمس أهدي علشان جروحك انت ...

قاطعها بغضب : اسكتي يتحرق جرحي على كل حاجه المهم عندي إنتي لايمتى جاوبيني لايمتى عايز اطمن عليكي كنتي بتقولي هعملك فرح كبير يا شمس ايه هتعمليه من بُعد ومتحضريش وتكتفي بالمشاهدة من بعيد ....كنتي هتسيبيني في أهم يوم في حياتي يا سمر مكنتيش هتيجي انا عارف خوفك اقوي من حبك ليا .....ده انتي حتى بترفضي مجرد القعده معايا انا ونور لدرجه دي يا سمر ....

نداء القلب 🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن