البارت •14•"نور"
مكنتش مصدقه إللي شوفته بعيني سمر حاضناه كده ليه...؟!
أول ما شافوني بعدت عنه بسرعه ووقفت بصت لي شوي وقالت بارتباك وهي ملاحظة نظرتي ليهم وعلامات الاستفهام على وشي ...مستنيه تفسير للي شوفته قبل شوي ...بس سمر ما عطتنيش تفسير ...بالعكس لقيتها بتوه في الكلام وقالت : نور حرارته مرتفعه شوي تقريباً الجـ...ـرح التهب تعالي شوفيه ...!
خلصت كلامها ولقتيها قامت جرت على جوه ... وأنا بردو لسه واقفه على وضعي ورافعه حاجبي باستغراب ....اتنهدت واخدت نفس عميق وروحت عنده ....لقتني بحط أيدي على جابينه بضيق كده ....وافتكر وقتها إنه اتخض ... آه مهو أنا يعتبر خبطته على جبينه مش حطيت أيدي معرفش بقى بس اضايقت ......!
رفع رأسه وبص لي بحرج وأنا مهتمتش قولتله بنبرة حادة: هروح أجيب مايه ساقعه حرارتك مرتفعه !
هز برأسه وأنا مشيت من قدامه ودخلت عند سمر لقيتها بتجهز في الاكل خبطتها على كتفها بضيق وقولتلها بضيق شديد ونبرة تحمل السخرية: ممكن أفهم إيه الوضع إللي شوفته برى ده يا أخت سمر .....؟!
أفتكر إن سمر بعدت أيدي عن كتفها وقالت بضيق هي كمان : قصدك إيه ووضع أي ده إللي بتتكلمي عليه ...؟!
بصتلها بتهكم وقولت: والله إسألي نفسك يا ست المختمرة ...كنتي حاضناه كده ليه لا وسانده رأسك على كتفه ....ده تفسيره إيه بقى ... إيه إللي حصل فهميني ؟!
ردت سمر عليا وقالت بضيق : ملكيش دعوة خليكي في حالك ...ولا تكونيش غيرانه !
شهقت بسخرية وقولت: نعم أغير من إيه وعلشان مين متعدلي الكلام يا سمر ....!
سمر ردت ببرود مستفز : بصي أنا متكلمتش إنتي إللي جايه تجري شكل ...اللاه مانتي دخلتي واحد غريب بيتك وسيبتيه يبات معاك في نفس البيت لا وكمان مهتميه بيه صعب عليا زيك كده وكنت بواسيه كانت نبرتها مليانه سخرية وتلميحات مش لطيفة وسكتت شوي وبعدين قالت ...خلينا ساكتين أحسن .....!!
اضايقت أوي من كلامها قصدها إيه دي ... سكت شوي ولقتني بقولها: لا متسكتيش يا سمر ها وايه تاني عندك يابنت عمي ...لعلمك بقى كلامك ده ولا يفرق معايا مدام أنا عارفه نفسي كويس ...
قاطعتني وقتها وقالت بضيق: شكلك نسيتي شمس ...لا وكنتي بتقولي بحبه ومش عارفه إيه...؟!
عيوني دمعت وقولتلها بحزن: متجبيش سيرته تاني أنا بكره وبكرهكم كلكم سيبوني في حالي تعبت منكم كلكم ارحموني بقى حلوا عني .....!!
وسيبتها وقومت جريت على برى وهي كانت بتنادي عليا مردتش عليها وكملت جري افتكر وقتها إن الوقت كان متأخر بس مهتمتش أنا أصلا اتعودت على الوقت ده خلاص ومبقاش بيفرق معايا وطلعت برى البيت وأنا مش شايفه قدامي بس كلامها عصبني أوي فتحت لقلبي جراح كنت بحاول اضمدها... أنا أنسى شمس ... أنسى حياتي .... أنسى حبي ... أنسى نفسي ... إزاي .....بس قلبي رفض وعصاني ومقبلش إن حد غيره يسكن فيه ....وعقلي مش قادر يفكر في حد غيره ورفض ينساه .....بس أنا بكره ... أيوة بكره ....طالما كان عارف مكاني ليه مجاش ليه سابني السنيين دي كلها .....كان متجوزني لييييه أصلا ..... ....لييييييييه ليييييييييه. .....؟!
أنت تقرأ
نداء القلب 🖤
Mistério / Suspenseناداني قلبك ناداني وهواك قد سحر كياني في ظلمة ليل أراني طيفك فوقفت مكاني أفكر واحتار جناني هربت لكن قد عدت مكاني لم يتحمل قلبي قراري عدت إليك ورأيتك منظرك...قطع أوصالي آلم فؤادي وأبكاني قررت حملك لبيتي ومساعدتك قدر الإمكان أرحتك في حجرة نومي عقمت جر...