Bidadari 1

5.7K 78 8
                                    

"Korang ni kan tak habis-habis membebelkan..?"Hanan Dahlia menutup kedua-dua belah telinganya.

"Kau jangan berani nak tutup telinga kau ehh?.."bebel Aqilah Batrisya.

"Kau ni bilalah nak taken hah?Kau jangan cakap ngan kitorang yang kau masih tunggu ex-ex crush kau yang lama pulak.Memang aku lepuk kepala kau nanti.."sambung Aqilah Batrisya.

"Kau tahukan semua crush-crush kau dah kahwin dah tunang ada yang dah anak dah pun.."Ayuni Qamariena mengingatkan Hanan Dahlia semula.

"Ehh aku tahulah dah aku pun datang wedding diorang.Tak payah lah ingat kisah silam aku yang dulu tu.."bidas Hanan Dahlia.

"Kau tengok kitorang ni,aku lagi 2 bulan dah nak kahwin Ayuni pulak dah nak bertunang. Kau ni je yang takde pape lagi.Sampai bila?.."

"Riak-riak nak pergi mana?Pergi ke neraka ke?.."decit seorang Hanan Dahlia.

"Apa kau cakap hah?!!.."

"Arghh kau diam.Korang jangan macam-macam nanti aku bagitahu dekat Ikmal dengan Syadad pasal scandal-scandal dengan crush-crush korang yang dulu.Jangan macam- macam eh..."ugut Hanan Dahlia.

"Dah lah korang punya crush lagi banyak dari aku.Aku punya boleh lagilah kira guna tangan tapi korang punya masyaAllah berpuluh-puluh ribu banyaknya..."lawan Hanan Dahlia balik.Tahu korang takut.

"Kau jangan berani ehh nak bagitahu Ikmal. Kalau kau buat siap kau,Hanan.."larang Aqilah Batrisya.

Hanan Dahlia menjeling lidah ke arah Aqilah Batrisya.

"Kau taknak cuba ke Hanan berpasangan dengan someone hah?Kau ni nak kata takde orang yang nak berlambak je yang nak dekat kau tapi habis semua kau tolak.Hmm pasal orang masuk meminang kau lagilah tak payah cakap habis jenuh ummi kau nak menolak pinangan yang datang.."tegur Aqilah Qamariena.

"Ishh fine,fine kalau ada orang yang masuk meminang aku,aku terima.."pasrah Hanan Dahlia.

"Apa kau cakap tadi?.."terkejut kawan-kawan dibuatnya.

"Korang dengar baik-baik.Aku cakap kalau ada orang yang masuk meminang aku nanti aku terima.."satu satu perkataan diulang semula oleh Hanan Dahlia.

"Weyh Ayuni kau buka pintu kereta sekarang. Cepat.."Ayuni mengangguk.Aqilah Batrisya dan Ayuni Qamariena keluar kereta dengan pantas.Sekali pandang dah macam apa dah Hanan Dahlia tengok.

"Ehh jap diorang masuk rumah aku buat apa..?"

"Ehh takkanlah...."Hanan Dahlia turut kalut keluar daripada kereta milik Ayuni Qamariena.

"Weyh korang jangan buat hal lah!!."jerit Hanan Dahlia.

"Ummi.."panggil Aqilah Batrisya dan Ayuni Qamariena.

"Hanan cakap dia akan terima sesiapa je yang datang masuk meminang dia nanti.."

"Woi tak kelakarlah bijak.."marah Hanan Dahlia.

"Yeke kamu berdua ni..?"soal Puan Haniah sebaik sahaja melihat kawan-kawan anaknya yang telah dianggap seperti anak-anaknya sendiri masuk ke dalam rumah.

"Iya betul ummi.Kitorang siap record lagi apa yang Hanan cakap tadi.."diulang semula suara pengakuan oleh seorang gadis bernama Hanan Dahlia.

"Korang sumpah kuang ajar.."marah Hanan Dahlia.Dipandang tajam wajah Aqilah dan Ayuni dari arah pintu.

"Ummi nampaknya bakal ada hantu kak limah mengamuk.Kitorang naik dulu lah ummi.."

"Nanti kitorang turun makan.Ummi masak apa ?.."Aqilah dan Ayuni bertanya.

"Ummi masak nasi ayam.."

"Wow!!.Sedap tu,weyh jom weyh naik cepat karang kalau si Hanan tu masuk dulu alamatnya sampai ke petang kita kebulur sebab kena dengar dia membebel.."Ayuni menarik tangan Aqilah naik ke tingkat atas.

"Woi!Korang nak pergi mana!!..?"soal Hanan dengan kuat dari jauh.Dia masih berusaha mengunci pintu gate rumahnya.

Yang pintu ni pun satu time time ni lah kau nak stuck.Ughh.















"Nah coffe kau.."Putera menghulurkan secawan coffe kepada rakan sekerjanya.

"Thanks bro.."sambut lelaki itu dengan senyuman. Secawan mocha coffe dapat menghilangkan dahaganya diwaktu cuaca yang panas.

"Kau dah plan ke macam mana nanti?.."soal Putera. Wajah rakan sekerjanya dipandang menanti jawapan.

"Yang mana?.."soal lelaki itu.

"Ala yang pasal kau nak pinang buah hati kau tu?.."

Lelaki itu mengukir senyuman kecil.Kemudian dia menjawab.

"Minggu depan aku hantar rombongan dekat rumah dia..."

"Fuhh bergayanya kau.Finally after 2 years dapat juga kau miliki pujaan buah hati kau tu.."bahu rakannya ditepuk perlahan.

"2 years.."gumamnya perlahan.Memori yang masih kekal dalam fikiran berlayar semula.

"Aku doakan yang terbaik tak sabar aku nak tengok gadis pujaan ramai,buaya darat single akhirnya menamatkan zaman bujang yang dah lama bertap di dalam jiwa.."

"Ehh kau cakap orang je lebih..."muka menyampah dipamerkan.

"Kau buat buat lupa ke apa?Aku dah berpunya siap bertunang lagi.Penambahan aku sudah hampir nak menamatkan zaman bujang aku awal daripada kau. Kau lemah..."dijerlikan lidah kepada rakannya yang sudah geram.

"Diam kau!!.."






































Hai ada yang rindu saya ke?Kalau takde nak merajuk agak agak ada orang pujuk tak?Hihihihihi saya bagi teaser dulu done bab 1

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now