Jari-jemari mula menunjukkan pergerakan,sepasang mata mula berkedip perlahan.Kepala suaminya yang sedang terletak elok di atas tangannya disentuh perlahan.
Seperti mengerti tidurnya diganggu,badan Adam menunjukkan tindak balas.
"Sayang.."gembira hatinya apabila melihat isterinya kini sudah sedar setelah 1 hari.
"Hubby.."Adam membantu isterinya untuk ke posisi duduk.Hanan mengerang kesakitan apabila merasa sakit di bahagian bawah perutnya.
Fikiran mula mengulangi tayangan apa yang berlaku sebelum dirinya berada di hospital.Tangannya pantas memegang perutnya.
Kenapa naluri seorang ibunya mengatakan ada perkara yang berlaku dengan kandungannya?
Kenapa rahimnya terasa kosong tidak seperti ketika dia mengetahui kehadiran malaikat kecil di dalam rahimnya.
"Baby kita macam mana hubby?.."
Apabila melihat Adam mendiamkan diri,Hanan tidak mampu menahan sebak di dadanya lagi seperti yang boleh diagak anaknya sudah tiada.
"Hubby,mana baby kita?!!!..."Hanan mula menaik intonasi suaranya,tidak pernah dilakukan sebelumnya.
"Maafkan hubby.."Adam cuba menahan dirinya tanpa mengeluarkan setitik air mata pun ketika menjawab soalan isterinya.
"Baby kita dah takde sayang.."Adam menghampiri isterinya,dipeluk susuk tubuh isterinya supaya dapat memberikan ketenangan.
"Hubby tipu!!.."
"Hubby tipu!!.."badan Adam menjadi tempat lepasan kecewaan Hanan.Adam masih kekal dalam posisinya.
"Baby kita ada lagi.."
"Hubby tipu!!.."
"Hubby tipu!!.."
"Maafkan hubby,sayang.."
"Maafkan hubby,sayang.."akhirnya Adam tewas,air matanya mengalir apabila melihat keadaan isterinya yang tidak terkawal.
"Hubby keluar!!!.."
"Saya taknak tengok muka hubby!!!.."
"Sayang jangan macam ni.."ragu Adam dalam tangisan masih berusaha untuk menenangkan isterinya.
Hanan menolak badan Adam kasar,air mata mengalir dengan deras.
"Keluar!!.."
"Saya cakap keluar!!.."
"Keluarlah!!!.."jerkah Hanan dengan kuat,hilang hormatnya kepada suaminya ketika itu.
Harif yang baru sampai di depan ward adiknya, masuk dengan kelam kabut apabila mendengar jeritan adiknya daripada luar.
Hanan memandang susuk tubuh abangnya di hadapan pintu bilik ward.
"Abang suruh dia keluar.."
"Adik taknak tengok muka dia.."
"Adik benci dia!!!!..."
Ezza menghampiri adik iparnya apabila suaminya hanya berdiri tegak keliru untuk bertindak.Dipeluk kuat badan adik iparnya,Hanan menangis teresak-esak di hadapan kakak iparnya.
"Adik benci dia.."
"Dia tak cuba selamatkan anak adik.."
Remuk hati Adam mendengar setiap perkataan yang keluar daripada mulut isterinya,kini isterinya telah membenci dirinya.Ya dia layak dibenci oleh isterinya sendiri dan mungkin anak juga patut membencinya sebagai seorang ayah.
Harif datang dekat dengan Adam,bahu dipaut lembut dan secara perlahan-lahan Harif membawa adik iparnya keluar daripada ward adiknya.
"Adam balik dulu ya,rehatkan fikiran dengan badan.."
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...