Bidadari 27

1K 41 28
                                    

Hanan memandang ke arah langit malam yang sedang menitiskan air hujan dengan lebat ke bumi. Tangannya menadah setiap titisan air hujan sambil menunggu kedatangan suaminya.

"Awak...."Hanan memandang ke arah susuk tubuh suaminya yang sedang berlari ke arahnya bersama dengan sekaki payung.

Rasa macam nak mandi hujan lah harini on tak?

Tanpa berlengah,Hanan berlari ke arah suaminya sebelum sempat datang ke arahnya.

"Awak,tengah hujan ni.."Adam dengan pantas memayungkan isterinya yang sudah basah.

"Ala tak payahlah pakai payung ni.."

"Kita mandi hujan nak tak?.."kita kena cuba memujuk mana tahu dapat ke kan?

"Nope,hujan tengah lebat ni nanti demam.."Adam melarang sama sekali.

"Awak,cuba tunduk sikit.."

Kepala Adam menunduk sedikit menyamakan dengan paras dada isterinya.Tangan Hanan menarik sedikit hoodie Adam supaya menutup bahagian kepala suaminya.

Payung yang berada di tangan Adam diambil kemudian dilipat olehnya.

"Sayang no sayang..."

"Ala please kali ni jomlah mandi hujan dengan saya.."

"Awak confirm punya tak demam..."sesi memujuk lagi gais.

"Saya tak kesah pun kalau saya demam tapi nanti awak demam macam mana?.."

"Saya confirm tak demam punya ni Hanan Dahlia lah.."sambil berkata Hanan bergerak sedikit jauh daripada Adam.

Adam mengejar langkah kaki isterinya,sedaya upaya menggunakan tapak tangannya melindungi isterinya daripada terkena titisan hujan.

Hanan menarik tangan suaminya daripada atas kepalanya,dipegang erat kemudian dihayunkan ke arah kiri dan kanan.

"Uwah..."gembira hatinya apabila dapat bermandi di dalam hujan yang kian melebat.

"Bidadari saya dah jom, awak dah basah ni.."lembut sahaja Adam ingin memberhentikan tindakan isterinya.

"Tak sampai 3 minit pun kita mandi hujan awak dah nak balik.."

"Taknak lah kawan awak.."

"Kalau nak balik pergi balik seorang-seorang.." Hanan menolak badan suaminya ke tepi berkali-kali, badannya dipusing membelakangi suaminya.

Aik tidak pernah macam ni,ini dah kenapa ni?

Ouhh maybe nak datang bulan kot?

Adam menarik perlahan tangan isterinya,muka monyok isterinya menjadi hiasan mata.

Aww tak pernah tengok yang ni,kenapa comel sangat ni?

Anak siapa ni?

Ehh silap dialog

Isteri siapa ni?

"Okay nak main macam mana ni?My little angel?.."

Soalan berbentuk pujukan ditujukan,muka mongok isterinya masih dipandang tanpa berkelip.

"Tadi cakap taknak main sekarang nak main pulak.."

"Sorry okay?Jom lah main dengan saya..."kita lawan muka monyok dia kita buat muka kesian pulak.

"Betul ni nak main?.."

"Betul,betul.."

"Hihihihihi,jom jom..."

"Ready ehh?.."

"Aiya aiya captain.."

"1.."

"2.."

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now