SPECIAL CHAP |2

2.1K 64 29
                                    

"Hanan sikit je lagi ikut cakap aku push lagi sikit.."

"Push lagi sikit.."

"Hubby sakit.."rintih Hanan air mata mengalir dengan derasnya.Wajah umminya terlintas di dalam fikirannya betapa hebatnya seorang ibu berjuang dalam melahirkan.

"Hubby tahu sakit..."

"Sikit lagi sayang,hubby tahu sayang kuat.."Adam mengenggam erat tangan isterinya menyalurkan semua kekuatan kepada isterinya.

"Sayang dengar apa yang Thia cakap ya.."Adam mengusap lembut kepala isterinya sambil mencium ubun-ubun kepala isterinya.

"Hanan push sikit lagi aku dah nampak kepala anak kau.."

"Argh!!.."segala tenaga dan sedaya upayanya Hanan berusaha dalam melahirkan zuriat pertamanya.

Suara tangisan bayi bergema di dalam bilik pembedahan,bibirnya mengucap syukur kepada Ilahi apabila mendengar suara zuriatnya menghiasi dunianya.

"Tahniah sayang..."

"Terima kasih sayang.."tidak mampu diungkapkan perasaannya ketika itu kepada isterinya.Anugerah terindah dan hadiah daripada Tuhan sekalian alam.

"Sayang minta maaf sayang dah tak larat.."

"Sayang?.."

"Hanan bangun!!.."

"Code Emergency!!.."jerit Thia memberikan arahan kepada yang lain apabila melihat Hanan tidak menyedarkan dirinya.













































"Allahuakbar allahuakbar.."tidurnya terjaga apabila mendengar kalimah suci Allah memenuhi ruang angkasanya.Senyuman lebar terukir dibibirnya apabila melihat suaminya sedang memangku zuriat mereka sambil mengalunkan kata puji-pujian ke atas Tuhan Yang Maha Esa.

"Hubby.."walaupun tekaknya masih berasa perit tetap dia sedaya upaya memanggil suaminya.

"Sayang.."Adam menghampiri isterinya yang masih dalam keadaan lemah di atas katil.Zuriatnya masih kekal dalam dukungannya dibawa ke arah isterinya.

"Assalamualaikum anak mommy.."sapa Hanan apabila suaminya meletakkan zuriat pertama mereka di dalam dukungnya.

"Adethryna Danelliya.."

"Nama anak kita?.."soal Hanan kepada suaminya, pipi merah gebu puteri mereka dicium lembut.

"Haah,sayang suka tak?.."

"Suka,pandai hubby piliih nama.."

Dagu isterinya dibawa rapat ke arah bibirnya, dahi isterinya menjadi tempat bibirnya mendarat.Air matanya mengalir tanpa dipinta apabila melihat wajah isterinya dan puterinya berada di hadapan matanya.

"Terima kasih sayang untuk segalanya.Terima kasih lahirkan hubby seorang puteri yang sangat sempurna bagi hubby.Terima kasih sayang sebab berjuang hingga akhir untuk melahirkan zuriat untuk hubby.Terima kasih kerana bangun semula untuk hubby dengan Danelliya terlampau banyak pergorbanan sayang yang hubby tak mampu nak membalas dan ucapan terima kasih tidak mampu membayar balik..."

"I love you,Hanan Dahlia.."air mata isterinya yang mengalir dikesat perlahan olehnya.Bibir isterinya menjadi tempat persinggahannya selepas itu.Lepas ni kena puasa tau Adam.HAHAHAHAHAHA

"I love you too,Adam Aireez.."




"Senang betul Danelliya tidur kalau daddy dia yang dodoi kan?.."Hanan menjeling manja ke arah suaminya setelah meletakkan Danelliya di dalam newborn baby cot.

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now