"Woi,termenung jauh nampak..."tegur Putera.Adam yang sedang termenung memandang ke arah Putera.
"Kau ni kacau daun lah..."aku tengah berangan cantik boleh pulak mamat ni kacau.
"Tengah berangan naik pelamin dekat tunang ke tu?.."Adam menjulingkan matanya ke atas mendengar kata-kata Putera.
"Nampaknya aku naik pelamin dululah daripada kau lah kan?.."Adam menjongketkan keningnya.
"Ahh kau jangan banyak berlagak ehh dengan aku. Kalau aku tak tolong kau takde maknanya kau dapat Hanan tu..."
"HAHAHAHAHA jangan ugut aku macam tu. Baiklah wahai puteraku terima kasih saya sangat mencintai anda..."loyar buruk dibuatnya.
"Arghhh geli aku macam ni..untuk pengetahuan kau encik Adam yang boleh melafazkan kalimat cinta kepada aku hanya cik tunang aku je ehh..jangan lupa aku ada cik tunang jugak..."bidas Putera sambil mencebik.
"Ehh jap..."
"Apa hal kau?.."soal Adam pelik.Kalau tak pelik bukan Puteralah namanya.
"Tak teman cik tunang pergi program charity ke encik abang oii?..."
"Hah?program charity?kat mana?.."soal Adam bertalu-talu.
"Aku tahu kau rindu cik tunang kau tapi janganlah obvious sangat cover sikit..."perli Putera.Adam yang tadi berdiri kembali duduk.
"Kau ni macam tak kenal aku takde maknanya aku nak cakap kalau aku tak prepare.."
Putera mengeluarkan paper bag yang dibawanya.
"Aku dah bawakkan untuk kau semua benda.Nanti location aku hantar,dah pergi bersiap contact lens jangan lupa pakai..."
"Thanks doyh..."
Adam berlari ke bilik persalinan menukar pakaiannya,baju melayu,tag sukarelawan,snowcap and mask.
"Sayang doyh kau,Putera.."
Hanan sedang menjalankan tugasan sebagai doctor yang memeriksa kesihatan warga-warga yang berada di rumah Taman Bukti Murni.
"Assalamualaikum makcik,sihat?.."soal Hanan manis.
"Waalaikumuslam doktor,makcik sihat..."balas salah seorang warga emas di rumah kebajikan itu.
Adam yang baru datang,mengangkat bakul yang disediakan dengan gembira.Pergi ke arah mana lagi kalau bukan ke cik tunang.Putera dah rancang baik punya sebab dia menjadi pembantu untuk doctor Hanan Dahlia.
"Okay makcik dah siap..."setelah memberikan suntikan dan melakukan pemeriksaan.
"Doktor ni baik makcik suka,makcik ada anak lelaki bujang lagi kerja pangkat tinggi doktor taknak ke jadi menantu makcik.."seraya tiba-tiba warga emas itu berkata.
Adam yang mendengar itu,terasa panas hati.
"Makcik tak nampak ke dekat tunang dia dekat sebelah ni?.."jerit Adam di dalam hati.
Memang makcik tu tahu pun kau tunang si Hanan tu..
Hanan masih tidak sedar akan kehadiran jejaka di sebelahnya.
"Takpelah,makcik.."tolak Hanan perlahan.
"Kenapa doktor dah berpunya ke?Melepas peluang macam ni..."
Adam di dalam hati,tolonglah kata dah berpunya, tolong.....
Jangan berharap Adam oii.
Hanan senyum manis,boleh cair Adam tengok macam ni..
"Haah makcik,saya dah berpunya..."
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...