Hanan masuk ke dalam rumah,masih awal baru jam 3 petang.Nak cerita sikit aku seharian dekat hospital semalam sebab kena standby untuk emergency case ni balik pun Eina yang hantar sebab suami saya kerja taknak susahkan dia.
Ehh Hanan kau tak tahu ke suami kau tu CEO syarikat setakat keluar ambil kau no hallah.
Cakap pasal suami saya rindu suami saya T_T. Orang yang dah berkahwin memang gedik macam ni ke baru satu hari tak jumpa.Menyampah..
Iphonenya berbunyi minta dibaling ehh bukan minta diangkat.Bibirnya mengukir senyuman,alololololo
My other half
Sweet jugak ehh kau ni Hanan tapi bila suami dekat sikit je mengelupur sepatutnya kau ambil peluang yang ada walaupun di dalam kesempitan.
"Awak dah sampai rumah?.."sebaik sahaja panggilan diangkat suara kesayangan saya menyapa.
"Dah,baru je sampai..."nasib tak video call kalau tak boleh dapat pakej tengok muka zombie si Hanan sebab tak tidur satu hari,lama weyh dalam operation room.
"Okay sayang,take care nanti kita jumpa okay.."
"Okay..."
"I miss you,bidadari saya.."Hanan yang mendengar kalimat itu tercengang seketika,belum sempat membalas apa-apa panggilan dimatikan.
"I miss you too.."welk dalam hati sahaja ma depan depan aku yang berenang dalam kolam nanti.
Hanan naik ke tingkat atas,bilik tidur dituju olehnya apa misi kita sekarang ialah tidur yess tidur dapat 2 jam pun jadilah.
"Apa ni?.."baru nak landing atas katil terbantut sebab ternampak sesuatu atas katil.Jeng jeng apa tu?
Hanan melihat terletak cantik sekeping invitation card di atas katil.Dibelek-beleknya card itu seperti annual dinner syarikat,hampir tercekik taik mata dibuatnya apabila tarikh yang ditulis ialah harini dan start jam 7 malam.Jangan kata aku kena pergi..
Sticky notes yang dilekat cantik dilihatnya,muka member dah pasrah baca semua yang tertulis.
"Sayang nak pergi ke?Kalau taknak pun takpe saya faham mesti awak penatkan..
I'm waiting for your call okay.."
~your husband <3Hanan juga melihat sehelai dress labuh berwarna hitam dan tudung tersedia sekali di atas katil, iphonenya diambil nombor telefon suaminya didail.
"Hello,bidadari saya?.."suara lembut Adam menyapa,terkulat kulat Hanan mendengar perkataan bidadari saya itu.
Jangan salting sabar Hanan sabar.
"Ermm pasal annual dinner harini,kita nak gerak pukul berapa?.."yes si panda Hanan tetap berjuang nak ikut encik suami.
"Sayang nak pergi ke?Tak penat ke?.."
"Saya nak pergi lagipun bosan lah kalau duduk seorang-seorang malam karang.."
"Awak bosan ke rindu saya sayang?.."walaupun Adam tiada di hadapannya sekarang dia boleh rasa suaminya tengah senyum sendirian.
"Awak..."
"Saya tanya kita nak gerak pukul berapa?.."
"Alaaa tite rindu dia,dia tak rindu tite lah..."
Control macho Hanan,control macho Hanan
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...