"Sayang,apa yang kaku sangat ni.."Adam menggelengkan kepalanya.Adam melihat isterinya yang masih berdiri kaku walaupun photographer mereka telah memberi banyak cara untuk bergambar.
"Like I said before,just focus on me,sayang.."Adam menarik perlahan isterinya datang dekat ke arahnya.
"First step:Look into my eyes.."Hanan mengikuti apa yang dikatakan oleh suaminya.
"Second step:Put your hand on my chest.."terketar- ketar Hanan meletakkan tangannya di dada kekar milik Adam.
Darah Adam berderau laju sebaik sahaja isterinya meletakkan tangannya.Keadaan mereka berdua sangat rapat sehingga Adam boleh melihat wajah isterinya dengan sempurna.
Hanan boleh mendengar degupan jantung milik suaminya.Ni kalau bawak stetoskop boleh check jantung dia dengan suami dia terus.Laju sangat ni.
"Uuu,nice..."puas photographer itu.Dahlah pengantin depan diorang ni sama padan sama cantik.
"Awak,saya rasa jantung saya dah berlari-lari dah ni.."
"Laju sangat ni tak mampu dah ni.."
"Awak tolong tahankan boleh?.."Adam memegang tangan isterinya yang berada di dadanya.Hanan punya jantung pulak sekarang ni yang macam belari kau tahu tak eiiiiiiiiii.
"Bang,posing cara lain pulak..."pinta photographer.
"Macam mana pulak?.."Adam menyoal.Photographer memberikan tunjuk ajar terlebih dahulu.
"Ouhh kalau macamtu senang je.."Adam mendekatkan wajahnya di hadapan Hanan.Hanan terkejut dengan tindakan suaminya yang tiba-tiba.
Photographer itu sempat mengambil moment candid seperti tadi.
"Now,hold my face like this.."Adam meletakkan kedua- dua belah tangan isterinya di pipinya.
"Saya rasa muka saya makin lama makin panas, sweetie..."lemah jantung Hanan dibuatnya.
Selesai sahaja sesi bergambar mereka berdua,mereka pulang ke rumah ibubapa milik Hanan.Fuhh,penatnya...
"Haa balik pun kamu berdua,pergi naik atas rehat.Adik bawa suami kamu ke bilik kamu.."Encik Hanaf menegur anak perempuan dan menantu yang baru pulang.
"Baik abah.."jawab mereka serentak.Hanan membuat isyarat kepada Adam supaya mengikutnya ke tingkat atas.Sampai di tingkat atas,Hanan membuka pintu biliknya yang berwarna cream.
Sebaik sahaja isterinya membuka pintu,Adam melihat bilik isterinya yang kemas dan ringkas.Ouhh kali ni cat bilik isterinya tidak berwarna biru tetapi kelihatan banyak benda yang berwarna biru.
Satu rak yang berada di hujung bilik penuh dengan bahan bacaan yang daripada nipis ke tebal.Ulat buku betul ni.Di meja belajar isterinya kelihatan banyak buku perubatan dan frame-frame gambar isterinya sejak dari kecil sehingga kini.Hihihi nak curi satulah simpan dalam dompet.
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...