Hanan pusing ke kiri dan ke kanan apabila semua rancangan yang ada di televisyen tidak menarik perhatiannya.
Nak tengok k-drama pun tiada mood sekarang ni. Arghh dahtu nak buat apa sekarang ni.....
Jam menunjukkan 11.30 pagi,urmm tiada benda nak buat apa kata kita masak tengah hari awal hari ni?
Bagus jugakkan lepas masak boleh luangkan masa dengan suami tite.Suami tite?
Ada haa kat atas tengah buat kerja dia,hujung minggu pun ada kerja.Hrmm sedih.
Hanan boleh masuk dalam list dah ni character yang gedik-author
Bahan masakkan dikeluarkan daripada peti ais, ditenung bahan masakkan yang ada di hadapan matanya.
"Nak masak apa ehh hari ni?.."gumam Hanan perlahan.
"Adam suka makan apa ehh?.."beberapa saat kemudian,Hanan menepuk perlahan tangannya sendiri.
"Okay dah tahu nak masak apa..."
Apron dipakai,rambut diikat kemas berbentuk seperti pony tail.Ini kalau Adam tengok ni mahu cair agaknya.
Spotify dibuka bagi menghilangkan kesunyian walaupun dia tak single macam para readers yang tengah baca ni.
Harini kita makan western ya anak-anak saya nak masak chicken chop.Wakakakakakakaka
Mula-mula kita kupas dan potong kentang nak buat mashed potato ala ala kepci manalah tahu menjadi ke kan..
Sedang leka-leka memotong kentang sambil mendengar lagu-lagu jiwa,Hanan tidak perasan yang dia sedang menghiris jarinya sendiri.
"Adu kau ni kan kalau dengar lagu jiwa sikit je terbang sampai langit ke-7.."
"Kau tersakiti ke nyah?.."rungut Hanan sendiri.Jari yang terkena pisau itu dibasuh.
"Haishh,aku rasa kau ni power bila pegang pelbagai pisau dekat hospital noh rokia bila pegang pisau kat rumah hancur lebur.."
"Sangat tidak berkarisma..."
Hanan,author baru tahu yang Hanan ni kuat bebel 😭😭-rip author.
"Hmm macam mana menarik kalau menagih attention dekat suami sendiri waktu macam ni.."
"Apa dia ingat aku lupa ke yang dia kena cubit haritu pun dia cakap sakit..."
"Hihihihihi sekarang ni masa Hanan Dahlia pula mengorat encik suami.."
"Dah lama aku simpan scene-scene semut cicah gula ni..Al-maklumlah single lama sangat nasib kahwin kalau tak..."
Hanan menekan dengan sedikit kuat jarinya bagi mengeluarkan darah walaupun tak banyak.Boleh lah buat ghaso-ghaso.Kakinya melangkah laju naik ke tingkat atas.Bilik kerja Adam menjadi destinasinya...
Pintu bilik diketuk perlahan.Berdiri tegak dihadapan pintu menunggu jemputan masuk ke dalam bilik.
Common sense okies ketuk pintu dulu sebelum masuk walaupun suami isteri atau keluarga.✌🏻
"Masuklah.."suara Adam dari dalam bilik didengari olehnya.Pintu dibuka sedikit wajah suaminya yang sedang tersenyum dilihat oleh kornea matanya.
Eiii betul ke aku nak buat ni,ragu-ragu pula kau ni. Puk kang....
Walaupun hati sedang berbelah bagi tetapi kaki tetap diteruskan melangkah dekat ke arah meja suaminya.
Okay sekarang author boleh claim saya gediks!!
"Kenapa?.."soal Adam lembut.Dipandang wajah isterinya yang berada di hadapannya.
Tanpa bicara apa-apa,Hanan menunjukkan jarinya yang luka berdarah itu kepada suaminya.
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...