EID-RAYA

589 18 1
                                    

4 hari sebelum raya...

"Dam cepatlah sikit kata dah nak sampai.."

"Kitorang dah tak sabar dah ni nak beraya.."

"Iya iya aku dah nak sampai rumah kakak dah ni.."

"Kau ni orang dah kata jangan lambat kena on time.."

"Kata before pukul 9.30 ni dah pukul 9.32 dah.." tepuk dahi Adam dibuatnya apabila mendengar alasan mereka yang tak masuk akal.

Lambat dua minit je tau bukan 2 jam terus panggilan telefon dimatikan oleh Adam.

"Sorrylah sayang diorang ni memang sewel sikit lagi lagi bab bab raya ni..."

"Tengoklah lambat 2 minit pun diorang dah bising bukannya kita duduk sebelah rumah diorang.."boleh baran dik bulan bulan puasa kalau macamni.

Hanan hanya mampu ketawa dan menggelengkan kepalanya sahaja.Macam mana lah gayanya kat kampung nanti.

Selang beberapa minit,mereka bertiga sampai di perkarangan rumah Tengku Rayden.Dari jauh sudah dapat dikesan muka berempat yang sedang menunggu Adam di luar pagar dengan penuh dendam di dada.

"Kau lambat 5 minit.."bentak Hazim,memang member tadi bawa kereta takde traffic light pun Hazim oii.

"Iyelah iyelah aku minta maaf sebab lambat.."jadi yang bongsu memang selalu mengalah.

"Tadi marah sangat Adam tu lambat ni Adam dah sampai korang tunggu apa?Cepatlah naik kereta lepastu gerak.."suara Tengku Rayden yang sedang sibuk lagi mengemas barang di dalam bonet kereta.

"Korang sibuk tunggu Adam tapi kemas barang elok elok pun taknak semuanya main campak je.."bebel Tengku Rayden.

Mana taknya diorang kata diorang taknak naik sekali dengan Tengku Rayden tapi barang barang diorang semua diorang letak dekat kereta Tengku Rayden memang menempah mautlah.

"Aku rasa ada lebih baik kita masuk dalam kereta sebelum Ray membebel lagi banyak.."Davian memberikan idea bernas,puasa puasa ni tak elok bagi Tengku Rayden banyak cakap nanti dia haus. Kesian dekat dia.

"Semua dah siap?Tiada barang yang tinggal?.." Amelda menanyakan kepada Ezrieq,Davian,Uqael dan Hazim.

"Semua kitorang dah bawak captain.."

"Jangan dah dekat tengah tengah jalan ada yang tertinggal pulak memang takdenya nak pusing balik.."

"Betul,kitorang dah check.."

"Kalau macamtu kita dah boleh gerak.."Adam memberikan kata putus kepada mereka.

"Let's go.."

"Balik kampung oooo balik kampung.."sakan mereka berempat menyanyikan lagu balik kampung sebelum bergerak kereta.

Diorang berempat tu pecah kepada dua.Hazim dengan Uqael.Davian dengan Ezrieq.Tak tahulah kenapa taknak naik kereta sekali.

Sebab taknak bagi Davian dengan Uqael membuta kena function jadi co-pilot.

"Jom sayang,kita gerak.."Adam terlebih dahulu memandu keretanya keluar dari perkarangan rumah Tengku Rayden.

"Danelliya suka tak kita nak balik kampung?.."

Suara ketawa kecil Danelliya yang baru sahaja berusia 6 bulan kedengaran.

"Mestilah princess daddy suka kan sebab daddy pun suka.."

"Sayang ni tahun pertama kita raya sekali.."

"Excited betul hubby nak raya sama sama dengan sayang dengan Danelliya dengan semua.."

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now