"Adam Aireez!!!.."
"Zakwan Ezrieq!!!.."
"Danih Uqael!!!.."
"Hazim Aieman!!!.."
"Davian Aqasha!!!.."
Terkejut Hanan mendengar suara kakak iparnya menjerit dibawah,dia yang baru sahaja selesai membersihkan diri membawa dirinya turun ke tingkat bawah.
Sampai sahaja di tingkat bawah,Hanan melihat kakak iparnya bersama senduk di tangan sedang mengejar suami dan abang-abang yang lain itu.
Adam yang melihat isterinya,berlari menyorok di belakang isterinya.4 si bongok jugak mengikut langkah Adam.
"Hanan,tolong kitorang ada mak singa dah mengamuk..."adu Hazim dibelakang meminta pertolongan.
"Apa mak singe abang Zim kata Amel..Erghh..." balas Amelda geram.
"Tolong kitorang Hanan selamatkan kitorang..."pinta Davian.Tangan memegang erat baju Uqael yang berada di depannya.
"Ishh korang dah salah taknak mengaku pula ehh?.."soal Amelda besar kecil besar kecil je Amelda tengok sekarang ni.
"Mana ada salah kitorang ni semua salah Ray.." giliran Uqael pula yang membela mereka.
"Apahal pula salah aku.Korang yang buatkan?.." Tengku Rayden yang bersama dengan Adrian dan Adruse berkata.
"Salah kau sebab bercinta dengan Amel tadi kat dapur tak ajak kitorang.Kitorang pun nak rasa kitorang mainlah berlima tadi.."fuhh betul-betul membela diri ni Ezrieq oii.
"Yang abang-abang ajak Que dengan Adam sekali kenapa?.."soal Adam masih bersabar lagi.
"Kitorang ajak diorang yang tergoda bukan salah kitorang..."selamba Davian membalas.
"Ehh kau.."Adam pula yang kena sekarang ni,apa kes?
"Dah sekarang ni lepaskan Hanan tu dia dah mandi.."tegas Amelda berkata.Tangan dicekak dipingang
"Amel kira sampai 3.."
"1.."
"2.."
"3.."selepas kiraan yang dibuat,mereka berlima berbaris lurus dihadapan Amelda.Hanan yang melihatnya kagum.
"Sekarang pergi kemas dapur tu dalam kiraan 5 minit lepastu pergi mandi.Siapa yang main-main masa kemas dan lambat denda dia kena basuh berak Adrian dan Adruse.Nak?.."Amelda tersenyum sinis melihat muka cemberut mereka berlima.
"Pergi sekarang..."bergegas 5 si bongok itu bergerak ke dapur.
"Ishh biarlah aku buat dulu.."
"Janganlah kacau aku.."
"Ehh korang ni.Bisinglah.."
"Amel suruh kemas bukannya bergaduh kat belakang.."tegur Amelda daripada ruang tamu.
"Garangnya sayang ni.."Tengku Rayden membuat seperti gaya yang dilakukan oleh isterinya.
"Encik pun nak joun diorang sekali ke dekat dapur?.."sinis Amelda berkata.Kecut Tengku Rayden mendengarnya.
"Takpelah saya pergi main dengan twins.."
"Jom main dengan papa.."sekelip mata Tengku Rayden hilang daripada pandangan mata Hanan dan Amelda.
"Ada ke patut akak biarkan kejap dapur tu sebab nak pergi mandi diorang boleh main pergi tepung.."
"Lagi bertambah bersepahnya.."bebel Amelda. Hanan berdiri tegak hanya mendengar bebelan kaka iparnya.
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...