EID-RAYA

867 23 2
                                    

"Hubby,bangun dah pukul berapa ni..."kejut Hanan perlahan,kepala suaminya diusap perlahan.Ini mesti main mercun sampai lewat pagi ni.

"Hubby ngantuk lah sayang,hubby taknak sahur.."

"Ini dah pagi raya dah hubby.."

"Hubby kata taknak lambat.."

"Hah?Pagi raya?.."terus segar mata Adam apabila mendengar perkataan raya.

"Iya hubby kita raya harini.Hubby pergi siap siap okay nanti lambat pulak.."

"Okay sayang,hubby pergi siap siap.."Adam pantas mengambil tuala mandi kemudian masuk ke dalam bilik air.

Hanan bergerak ke arah katil semula apabila rengekan Danelliya kedengaran.

"Anak mommy dah bangun dah.Ni mesti sebab dengar suara excited daddy nak beraya kan.."

"Nanti mesti lawa princess mommy ni pakai baju raya.."

Beberapa minit kemudian,

"Sayang,tolong pakaikan hubby sampin boleh?.."

"Meh sini sayang pakaikan.."

"Sesuai tak warna ni dengan hubby?.."

"Sesuai..."sambil tangannya membetulkan sampin suaminya.

"Handsome tak hubby?.."

"Mestilah handsome suami sayang kan.." dikemaskan rambut suaminya supaya lebih rapi.

"Sayang boleh tak kalau hubby nak?..."

"Nak apa?.."

"Nak morning ki..."belum sempat Adam menghabiskan perkataannya suara Uqael di luar kedengaran.

"Adam cepat sikit nanti lambat.."

"Kalau lambat kau pergi sendiri.." Adam menghentakkan kakinya apabila Uqael kata begitu.Tak reti sabar ke tahulah nak keluar sendiri nanti.

"Sayang rasa hubby dah boleh gerak sekarang sebab kalau lambat nanti takut ramai pulak kat surau nanti.."Hanan tersenyum melihat muka masam suaminya.Adalah tu benda yang dia nak tak dapat.

"Alaa tapi.."

"Adam Aireez cepatlah!!.."

"Yelah aku datang ni..."Adam memegang tombol pintu biliknya.Kau sabar aku keluar nanti memang aku belasah si Uqael tu.

"Hubby,tunggu sekejap.."Adam memandang ke arah belakang semula apabila isterinya memanggilnya.

Sebaik sahaja Adam memusingkan kepalanya memandang ke arah isterinya,Hanan mencium pipi suaminya.

"Selamat hari raya,hubby.."Adam senyum sampai ke telinga.Nasib baik tak ambik wudhuk lagi kalau tak memang dah batal dah.

"Mat Ari Aye,sayang.."sempat Adam mencium dahi isterinya sebelum dia keluar dari bilik.

Bestnya raya ada isteri yang single jangan jealous ya.



































🌙

Masuk masuk sahaja dalam rumah sebaik sahaja selesai solat hari raya dan takbir raya,Adam melihat Danelliya sudah lengkap berpakaian raya.Baru sahaja kakinya ingin melangkah ke arah princessnya ada badan lain yang merempuh dirinya.

"Cantiknya kesayangan uncle ni.."Ezrieq,Uqael, Hazim dan Davian sedang memuji anak perempuannya.

"Ishh aku tak sempat lagi nak pergi kat Danelliya korang dah rempuh aku.."

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now