Bidadari 28

1K 40 15
                                    

"Awak.."rengekan daripada isterinya membuat tidurnya terganggu.

"Kenapa ni?.."

"Sejuk.."sekarang Hanan merasakan badannya seperti mengeletar dan kesejukan.

Tapi lain bagi Adam kerana dia dapat rasa bahang daripasa badan isterinya.Telapak tangannya pantas menyentuh dahi isterinya,panas.

Confirm demam ni..

Hanan mengeratkan pelukannya bagi menghilangkan kesejukkan badannya.Adam menolak badan isterinya menjauhnya.

"Kenapa awak tolak saya?.."kenapa hatinya tisu sangat ni huwarghh dengan air mata sekali mengalir.

"Sayang tengah demam ni,saya turun bawah sekejap ya ambil ubat dengan cool fever kejap lagi saya datang balik ya.."

Hanan menahan suaminya daripada meninggalkannya.

"Janganlah pergi mana-mana..."

Adam mengelap perlahan air mata isterinya,rambut isterinya diusap perlahan.

"Kejap je sayang.."

"Awak kira sampai 5 lepas saya keluar pintu.."

"Confirm saya sampai.."

"Kira sampai 5.."

"Boleh sayang?..."

Hanan membalas sebagai anggukan.Selepas Adam keluar daripada bilik mereka,Hanan mula membuat kiraan.

"1.."

"2.."

"3.."

"4.."

Manakala Adam yang berada di tingkat bawah dengan gelabahnya mengambil semula keperluan yang diperlukannya.

Cool fever,panadol dan air mineral..

Ada reader saya yang comel bagi giliran Damraemon dekat Adam so kita guna tau.

Adam yang Damraemon pun gelabah ya bila kena buat kerja secepat mungkin.HAHAHAHAHAHA kesian member.

"5.."

Fuh,sempat pun sampai akhrinya dalam kiraan 5. Cool fever terus diambil kemudian dia menampal di bahagian dahi isterinya.

"Se...sejuk.."

"Tahan sikit ya sayang..."

"Makan ubat ni.."Adam menghulurkan 2 biji panadol kepada isterinya.

Hanan mengelengkan kepalanya tanda tidak mahu, kerja je doctor tapi tak makan ubat.

"Kalau nak sihat kena makan ubat.."

"Sayang nak sihat kan?.."

"Nanak makan ubat..."

"Sayang kena makan ubat kalau nak sihat.."

"Nanak..."

"Kalau sayang taknak makan ubat,saya taknak peluk awak.."ugut Adam ini sahaja jalan yang dia ada.

"Hmmm..."dah start dah drama air mata seorang Hanan Dahlia.

"Makan ubat ya sayang.."

"Kena ke?.."

"Kenalah sayang.."

"Nak sihat kan?.."tolong lah kalini berjaya pujukan terhadap isterinya.

Hanan akhirnya mengalah dia membuka mulutnya, Adam menyuapkan panadol kedalam mulut isterinya.

"Good girl,sayang..."

Aaaaaaaa kenapa aku sebagai author yang blushing ni.Dahlah aku sakit kat tempat belajar makan ubat sendiri.Huwarghhh.

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now