Bidadari 29

1.1K 37 6
                                    

"Sayang okay?.."sebaik sahaja panggilan daripada isterinya dijawab,perkara itu pertama yang ditanya olehnya.

"Saya okay..."

"Sayang nak balik sekarang ke?Kalau ya saya ambil awak sekarang.."tangannya ligat mengemas meja kerjanya.

"Hmm hubby.."

Jantungnya terhenti seketika,ingat isterinya nak mengusiknya sahaja pagi tadi dengan panggilan hubby itu.

Rupa-rupanya tak,bahagianya rasa.Wakakakakaka

"Ya?.."Adam menekup mukanya di atas meja, menjerit semahunya.Jerit blushing ke tu encik abang oii?

"Boleh tak kalau saya nak balik dengan Eina?Eina ajak lunch hari ni..."

Eiii sibuklah Dr.Eina ni dia tak tahu ke aku nak dengar lebih banyak panggilan hubby daripada Hanan. Boleh pulak dia ajak isteri aku keluar,takpe takpe nanti dia dah kahwin dengan Hafeedz aku pulak culik Hafeedz biar padan muka dia.

"Boleh ke hubby.."

Sayang boleh tak berhenti panggil hubby?Jantung saya dah tak berada dalam keadaan yang baik dah ni tapi saya suka sayang saya panggil saya hubby.

"Hubby?.."panggil Hanan apabila tiada reaksi daripada suaminya.Suami dia ni okay ke tak?

"Boleh sayang.."

"Nanti dah sampai rumah bagitahu.."

"Okay,tata.."

"Terima kasih hubby.."panggilan telefon dimatikan, Adam memukul meja dengan kuat.

"Comelnya panggil hubby,hihiks malulah ada orang panggil kita hubby.."

"Testing mic.."

"Hubby cintakan sayang sangat-sangat.."

"Ehh boleh ke macam tu.."

"Aaaaaa.."

"Fokus,fokus kita kena fokus.."

"Kalau kerja siap kita boleh balik awal..."

"Tapikan aku boss nak balik bila-bila pun boleh.."

Cukup-cukuplah tu berangan buatlah kerja tu jangan curi tulang lah Adam.






















Lepas sahaja lunch bersama Eina,Hanan kini sudah berada di rumahnya.

Scan ultrasound dipandang dengan senyuman manis,tidak sangka akan ada malaikat kecil yang berada di dalam rahimnya.

Dia berjanji dengan dirinya yang dia akan menjaga dengan sepenuh hatinya malaikat kecil yang menjadi bukti cinta diantara dia dan Adam.

"Nanti mommy dah sihat sikit.."

"Kita suprisekan daddy okay?.."

"Kalau kita buat sekarang nanti mesti demam punya daddy awak tu.."

"Membesar dengan sihat ya sayang.."diusap lembut perutnya dengan belaian kasih seorang ibu.

Badannya dibaringkan atas katil,kepala dan badannya merasa sakit dan keletihan.Rehat sekejap confirm sihat ni.

Hanan tertidur bersama scan ultrasound disebelahnya..




































"Hello?.."Adam mengangkat panggilan telefon daripada Putera.Suasana yang bising membuatkan Putera susah untuk berbicara.

"Woi asal?.."soal Adam,pelik pulak mamat ni call tiada ribut tiada angin.Bunyi tembakan yang kedengaran membuatkan Adam bertambah hairan.

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now