EID-RAYA

655 23 0
                                    

Adam menunggu isteri tercintanya di hadapan pintu rumah kakaknya punya tak sabar sampai member balik sekali dengan Tengku Rayden dengan Davian. Riak mukanya gembiranya terpancul dengan jelasnya tetapi tidak lama apabila..

"Apa pasal korang ada dekat sini juga?.."dengan menyampahnya Adam bertanya.

"Kitorang nak tunggu Hanan juga.."balas Uqael mewakili mereka yang lain.

"Ehh Hanan tu bini aku tau dah kenapa korang nak tunggu sekali ni.."

"Eiii sanalah aku taknak mata isteri aku tercemar dengan melihat muka muka yang tak handsome macam korang ni.."

"Tolonglah masuk dalam.."

"Ala,bagilah kitorang tunggu Hanan sekali.."

"Kitorang Danelliya sangat sangat.."dengan suara yang comel Hazim berkata.

"Nope,korang tunggu kat dalam nanti tercemar mata cantik princess aku bila tengok korang.."

"Ishh kedekut.."

"Kitorang nak tunggu juga kat sini.."

"Mesti Hanan tak sabar nak tengok muka handsome kitorang ni kan.."

"Ehh silap bukan Hanan tapi Danelliya.."

"Kalau Hanan nak tengok muka handsome kitorang pun kitorang tak kesah.."Ezrieq sudah ketawa besar apabila melihat muka bengang Adam.

"Kau memang perangai macam anak setan kau tahu.."

"Sini kau.."Adam mengejar Ezrieq dengan yang lain dengan kemarahan yang membara di jiwa.

"Ya Allah yang kat luar tu tak padan dengan puasanya boleh pula main lari lari.."suara nyaring Amelda didengari dari dalam rumah.

"Karang kejap lagi mengadu penat lah haus lah.."

Mereka berlima berhenti melakukan aktiviti yang mereka lakukan tadi sebelum kejap lagi mereka yang menjadi lauk berbuka.

"Tadi semua beria nak tunggu Hanan balik tapi bila Hanan dah sampai takde siapa pulak nak sambut.." bebel Amelda.Mereka berlima memandang antara satu sama lain.

"Sayang aku nak balik.Aku ciao dulu lah.."Adam berlari menuju ke pagar utama apabila kereta isterinya sudah kelihatan.

Belum sempat Hanan keluar daripada kereta, mereka berlima sudah berdiri di luar pintu kereta menunggu Hanan.

"Aww comelnya Danelliya.."makin Danelliya ketawa, makin mereka berempat mengacah.

Sebaik sahaja lock pintu kereta dibuka oleh Hanan, Ezrieq terlebih dahulu mengambil Danelliya di dalam baby car seat.

"Apa ni Rieq potong barisan.."marah Hazim,ditolak tolaknya bahu Ezrieq.

"Siapa suruh lambat aku yang buka pintu dulu,aku lah ambil Danelliya.."dibiarkan Hazim yang menolak bahunya.Wajah Danelliya yang berada di hadapannya dicium cium.

"Zim,kau ambik bag Danelliya kat bonet belakang.." cemberut muka Hazim apabila Adam menyuruhnya.

"Haa dengar tu Zim,daddy Danelliya suruh ambik bag Danelliya.."Davian yang sedang bermain dengan Danelliya berkata.

"Ishh benci korang.."dihentak hentak kakinya dengan muka yang ingin menangis.

"Kahwin lah cepat Zim oii.."

"Kau tunggu Qael,aku kahwin nanti.."























🌙

"Say goodbye to mommy and daddy.."Tengku Rafique mengerakkan tangan kecil Danelliya dan menunjuk ke arah Hanan dan Adam.

"Dam,kau dating lama sikit tau.Kitorang nak main dengan Danelliya.."

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now