EID-RAYA

536 25 0
                                    

"Dam,nak ikut kitorang pergi mandi pantai tak?.."jerit Uqael daripada ruang tamu.Member dah tak sabar nak bermandi manda walaupun dah malam.

"Taknak,nak tolong Hanan buat kuih raya.."

"Haa?Nak buat kuih raya?Nak join jugak.."

"No....."

"Tolonglah jangan ganggu aku nak dating dengan Hanan..."

"Pergilah mandi sana.."halau Adam,tolonglah kita nak berdua je dengan isteri kita.

"Nak tolong pun tak boleh.."

"Takpayah aku seorang je dah cukup nak menolong.."

"Dahlah pergi lah mandi minta jangan ganggu saya dan isteri saya.."

"Nanti kitorang bawak balik pasir untuk kau.." padahal belakang rumah tau beria diorang macam nak pergi dekat negeri sebelah.

Hanan yang baru sahaja masuk ke dapur memandang hairan suaminya yang sedang tersengih sengih seorang.

"Sayang,kita dah boleh buat kuih dengan aman damai.."

"Sebab dah takde gangguan sebab yang sering menganggu kita dah pergi pantai.."tahulah Hanan siapa yang dimaksudkan oleh suaminya.

"Jom sayang buat kuih raya.."

"Sayang nak buat kuih apa?.."

"Sayang nak buat semperit,chocolate chip cookies dan almond cluster.."

"Okay,sayang saya kita nak buat apa dulu ni?.."

"Suka suaminya saya ni.."Hanan yang baru sahaja membuka plastik tepung mencuit sedikit tepung di hidung suaminya.

"Sebab dengan sayang semua benda hubby suka.." Adam mengesel hidungnya dengan hidung isterinya.

"Pandai ehh hubby kenakan sayang balik.."

"Barulah fair and square..."

"Abang panaskan coklat ni dulu boleh?Kita buat almond cluster ni dulu..."

"Lepastu kita buat cookies dengan semperit.."

"Boleh sayang,sayang suruh je hubby.."

Beberapa jam kemudian..

"Sedapnya bau semperit dengan cookies ni.."Adam menunggu di hadapan oven seperti kanak-kanak yang menunggu kuih raya.

"Mesti sedapkan nanti sayang?.."Hanan yang turut menunggu di hadapan oven dipandang oleh Adam.

"Kalau sayang buat tak sedap macam mana?.."

"Kalau isteri hubby yang buat mestilah sedap.."

"Kalau tak sedap pun takpe biar hubby seorang je makan.."

Ting!

Hanan dengan berhati-hati mengeluarkan kuih raya yang telah siap kemudian diletakkan di atas meja.

Adam yang tidak sabar ingin merasa kuih raya air tangan isterinya terus mengambil kemudian di masukkan ke dalam mulut mulut.

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now