Bidadari 8

1.5K 46 17
                                    

Adam memandang ke arah isterinya dengan terpegun.Dress perkahwinan berwarna biru gelap yang dipilih oleh isterinya sendiri menambahkan lebih lagi kecantikkan isterinya.

Hanan yang perasan Adam melihatnya tanpa berkerdip bertanya..

"Kenapa?.."Adam kembali ke dunia nyata apabila mendengar suara isterinya menyapa.Hanan melihat wajahnya di cermin mungkin ada apa-apa yang tidak kena dengannya

"Takde apa-apa,isteri saya nampak cantik sangat.." puji Adam dengan sengihan.Hanan membuat tidak dengar pujian yang diberikan oleh suaminya.

"Adik,Hanan jom dah mula dah tu.."Amelda datang ke arah mereka berdua.Hanan mula mengigit bawah bibirnya apabila melihat kakak iparnya mula jalan meninggalkan dia dan suaminya.

Dapat dirasakan oleh Hanan bahawa tangannya mula berasa sejuk.Dia memang tak suka majlis keramaian macam ni dan hari ni dia akan menjadi tumpuan orang ramai.

Masa akad nikah itu dia tidak selesa dengan kehadiran tetamu yang ramai ke rumah dia.Adam perasan akan tingkah laku isterinya.

"Awak okay?.."Adam memandang ke arah isterinya menunggu jawapan.Hanan yang seperti tersedar kembali

"Hah?.."

"Awak okay ke tak ni?.."Adam mengulang semula soalannya.Hanan mengetap bibirnya,tangan mula menggigil tanpa dipinta.

"Hey sayang.."Adam mendongakkan sedikit dagu Hanan untuk mencari sepasang mata isterinya.

Hanan melarikan matanya daripada memandang mata suaminya.

"Don't worry,okay.I'm with you.Just focus on me. Can sayang?.."Adam menenangkan isterinya yang sedang mengalami ketakutan dan kerisauan.

Perlahan-lahan Hanan mengangguk.Adam mencuit perlahan dagu isterinya.

"Good girl,my angel.."bisik Adam perlahan.Adam memberikan isyarat untuk Hanan memeluk lengannya.

"Hold my army tightly.."setelah memastikan Hanan memeluk lengannya,Adam tersenyum memandang isterinya.

"Smile like sugar,my sweetie.."mereka berjalan memasuki hall dengan iringan musik.

Apabila tetamu-tetamu yang hadir melihat Adam dan Hanan berarak,tepukan gemuruh diberikan kepada mereka berdua.

Hanan memeluk dengan lebih erat lengan suaminya. Ya,dia perlu yakin bahawa suami akan berada di sisinya mulai sekarang untuk menenangkan dia.

Tiada lagi Abang Harif,Aqilah mahupun Ayuni.

"Just focus on me.."bisik Adam sekali lagi.Hanan hanya memandang ke arah Adam sahaja tanpa menoleh ke arah kiri dan kanannya.

Sepasang matanya hanya fokus kepada lelaki yang bernama Adam Aireez sahaja.

Dari sudut yang jauh,Harif Naim tersenyum bahagia.

"Abang doakan dan harap adik akan bahagia dengan Adam.."

Adam dan Hanan duduk di atas pelamin yang bertema seperti istana berwarna biru.Semua pilihan Hanan kan memang jawabanya warna biru jelah. Hanan melepaskan lengan suaminya yang masih dipeluk erat.

"You did well,sayang.."Adam mengusap perlahan jari-jemari isterinya yang berada kemas di dalam gengamannya.

"Takkan dia lepaskan tangan ini sehingga akhir hayatnya.."bisiknya di dalam hati.

Okay sekarang Hanan rasa macam nak terbang keluar daripada hall ni sebab dari tadi dia rasa dah dapat pelbagai nickname yang mampu melemahkan hati wanitanya.

Hanan yang membalasnya dengan senyuman manis. Bersyukur mendapat seorang suami yang mampu memahami dia.

"Tangan ni tadi sejuk sekarang dah panas pulak rasanya.."Adam menyoal isterinya dengan nada yang perlahan.

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now