"Mana dia ni?Tadi cakap dekat sini..."soal Hanan sendirian apabila kelibat suaminya di dalam bilik kerja tidak kelihatan.
"Awak?.."panggil Hanan mencari suaminya,ehmm macam tiada orang sahaja dekat sini.Hanan pusing sekeliling di dalam bilik kerja suaminya.Cantik jugak ehh bilik ni fully warna sky blue.
Ni baru pertama kali dia dapat peluang masuk ke dalam bilik kerja suaminya selalunya masuk sebab nak ketagih attention.HAHAHAHAHAHAHA welk
"Kenapa bersepah ni?.."Hanan terpandang ke arah sebuah almari yang kelihatan penuh dengan barang-barang dan fail-fail yang tidak tersusun.
Buat amal jariah kejaplah,tangannya pantas mengemas barangan yang berselerak di dalam setiap rak,suami saya ni kalau dah busy memang tak terkemas semuanya.
Buk!!
Tangan terlanggar sebuah kotak berwarna biru sehingga terjatuh,isi di dalam kotak itu berterabur di atas lantai.
"Aduh,cuai sangat lah kau ni Hanan..."dia duduk di atas lantai bagi memudahkan pergerakannya untuk mengemas.
"Apa benda ni?.."Hanan melihat isi kotak itu secara sekilas hairan.Kenapa banyak gambar ni?
Kotak yang terbalik diangkat olehnya,tangannya naik menutup mulutnya apabila melihat barangan yang ada dengan jelas.
Cincin?
Gambar?
Nametag?
Adam yang baru sahaja masuk ke dalam bilik kerjanya memandang hairan isterinya yang sedang duduk di atas lantai.
"Sayang buat apa dekat bawah ni?.."soal Adam memandang ke arah isterinya yang membelakanginya.
"Ni apa benda ni awak?..."Hanan menunjukkan ke arah kotak yang berada di dalam pegangannya.
Tak mungkin isterinya boleh jumpa kotak yang disimpan olehnya?Kenapa sekarang?
Dia sudah terlambat ke nak terus terang dengan isterinya sehingga ianya terbongkar dengan sendiri.
"Saya tanya awak,apa ni?..."Hanan mengulangi soalannya semula,dipandang wajah suaminya meminta penjelasan.
"Saya..."
2 tahun lepas,
"Iya kejap lagi aku sampai..."
"Aku tahulah korang rindu aku.."Hanan yang baru sahaja menamatkan pengajiannya di Ireland kembali ke negara Malaysia semula.
Harini dia akan berjumpa dengan kawan-kawan baiknya Aqilah dan Ayuni.Excitednya..
"Dah lah suruh orang belanja starbucks pastu nak suruh-suruh orang cepat pulak..."gumam Hanan yang sedang beratur panjang di bahagian kaunter.
"Okay tinggal orang depan ni je..."Hanan mengeluarkan iphonenya bagi mengurangkan rasa kebosannya dalam menunggu.
"Sorry sir,payment using cash is not possible only payment using card..."cashier yang menjaga kaunter berkata.
Hanan melihat seorang jejaka yang berada di hadapannya merungut perlahan mungkin hanya membawa duit sahaja.
"Can..."
Belum sempat jejaka itu berkata apa-apa,Hanan mencelah di antara mereka berdua..
"How much?.."cashier dan jejaka itu memandang ke arah Hanan.
"It's okay miss..."tolak jejaka itu perlahan.Hanan membalasnya dengan senyuman tanpa memandang ke arah jejaka itu.
"Included with my order..."
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...