"Hubby nak bawa sayang pergi mana ni?.."
"Hubby ada suprise untuk sayang.."
"Suprise apa?.."
"Sayang kena tunggulah kalau hubby bagitahu tak jadi suprise namanya.."
"Macam mana sayang nak jalan kalau hubby tutup mata sayang ni?.."iyelah siap guna kain bagai nak tutup mata ni.
"Hubby kan ada apa yang sayang nak risaukan.."
"Sayang ada hubby confirm cerah masa depan sayang.."
"Kau tengah buat pickup line ke?.."sampuk Putera yang datang dari celah bumi mana pun dia tak tahu.
"Kau bila masa ada dekat sini?.."
"Sejak dari tadi aku ada dekat belakang kau.."
"Nak tegur tapi kau tengah mengayat tak jadi aku nak tegur.."
"Tapi makin lama makin seram sejuk aku dibuatnya jadi aku ambil keputusan untuk tegur kau.."
"Haa macam tulah kronologinya.."
"Kau ann perangai kalau tak hauk tak sah.."
"Dah ahh pergi sana sibuk je kacau.."Adam menendang punggung Putera dengan kuat.
Hanan yang mendengar bunyi Putera meraung kesakitan terketawa kecil.Kuat oo bunyi dia confirm sakit.
"Tapi ann kau punya pickupline tu tak jadi doyh.."
"Macam budak tadika punya pickupline.."
"Lemah.."sempat Putera menjelirkan lidahnya ke arah Adam yang sedang seperti kehilangan urat malu.
"Blah ahh kau!!!..."
"Sayang jangan dengar mamat sewel tu cakap apa.."
"Orang single memang macamtu penuh dengan kedengkiaan..."
Hanan menahan ketawanya ni kalau aku ketawa ni mahu member sebelah ni meraung sebab aku tak backup dia.
Adam membawa isterinya berjalan masuk ke tempat yang telah disiapkan dengan hasil tangan dan titik peluhnya sendiri.
"Hati-hati sayang ada halangan.."dengan berhati-hati Hanan melangkah dengan bantuan suaminya ini kalau tersilap langkah mahu jadi freeshow.
"Sayang ready ehh?.."Hanan mengikut terhenti apabila suaminya turut berhenti di sebelahnya.
"Satu.."
"Dua.."
"Tiga.."Adam membuka ikatan kain yang berada di bahagian belakang kepala isterinya secara perlahan-lahan.
"Suprise!!!..."tergamam Hanan apabila melihat semua ahli keluarganya dan rakannya berada di situ.
"Welcome home bidadari kesayangan saya ❤️.."
Hanan memandang ke arah suaminya yang sedang tersenyum manis memandang ke arah dirinya. Suara-suara ketawa daripada mereka yang berada di sekelilingnya menghalang dirinya melakukan perkara-perkara yang boleh mendatangkan kencing manis untuk ditonton.
Tengku Rafique datang ke arah Hanan kemudian dipeluk kemas sehingga boleh lemas Hanan dibuatnya.
"Que rindu dekat mommy.."
"Suprise tak habis lama mommy.."
"Nah.."Tengku Rafique menghulurkan segulung kertas kepadanya.Unik!
"Nak buat macam mana ni?.."
"Just follow your instincts,mommy.."Tengku Rafique mencium pipi Hanan kemudian berlari meninggalkan dirinya.
Apabila Hanan pusing ke arah belakang baru dia perasaan yang suaminya tidak lagi berada di tempat tadi.
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...