Bidadari 3

1.7K 56 22
                                    

Hanan yang sedang termenung di park yang disediakan di hospitalnya terkejut apabila iphone miliknya berdering.

"Aduh,siapa yang menganggu saya mahu healing ni..."rungut Hanan sendiri.

My lovely abang is calling

"Hai bestie kenapa call saya..."sebaik sahaja Hanan menjawab panggilan telefon itu.

"Hai bestie gue.Harini ada lagi yang datang meminang kamu ya..."

Hanan yang mendengar penjelasan daripada abang ya hanya mendiamkan diri.

"Tapi untuk kali ini tiada peluang untuk kamu tidak menerima ya kerana ummi sudah menerima pinangan rombongan itu.."Harif Naim berkata.

"What?..."Hanan berdiri mengejut mendengar perkataan pinangan rombongan diterima.

"Abang tak tahu apa-apa sebab ummi cakap yang adik memang dah setuju kalau ada rombongan pinangan yang datang..."balas Harif Naim dengan tenang.

Hanan menepuk dahinya.Yakin dan pasti mesti disebabkan percakapan yang dilontarkan oleh Aqilah dan Ayuni dirumahnya dulu.

"Habistu sekarang macam mana?.."keluh seorang Hanan Dahlia.Huwarghh tanak kahwin lagi.

"Nak buat macam mana nak tak adik kena kahwin jugaklah..."

"Abang dah bagitahu ke syarat-syarat dekat lelaki yang datang meminang adik tu?.."soal Hanan Dahlia.

"Dah and then pihak sana pun setuju je siap tiada bantahan lagi..."

"Sah memang kena kahwin ahh jawabnya ni..."

Syarat-syarat perkahwinan Hanan Dahlia:

1.Tiada majlis pertunangan kalau dah merisik maksudnya terus bertunang.Jimat cost and mempercepatkan masa.
2.Pilihan tema perkahwinan sepenuhnya ditangan seorang Hanan Dahlia.
3.Dilarang berjumpa sehingga majlis akad nikah.
4.Dilarang meminta nombor telefon Hanan Dahlia hanya boleh berhubung dengan ahli keluarganya lain sahaja.
5.Perlu menyembunyikan wajah sehingga majlis akad nikah.

Aku dah buat syarat macamtu pun ada orang nak kahwin dengan aku ke huwarghh,plan asal supaya tiada siapa yang berkenan nak aku..

"Bila diorang tetapkan tarikh perkahwinan nanti?.." setelah kembali bertenang Hanan Dahlia bertanya.

"Bulan depan..."

"What?..."terkejut 2.0 Hanan Dahlia dibuatnya.

"Cepatnya..."rungut Hanan Dahlia.Harif Naim yang mendengar hanya ketawa.

"Tulah dik,nak sangat kahwin lambat kan dah kena kahwin secepat dan seawal yang mungkin sekarang. Berserah jelah dik oiii kena jadi isteri orang.." semakin kuat Hanan Dahlia mendengar gelak tawa daripada abangnya.

What the?...arghhhh

"Diam lah bang..."aku rasa dah nak menangis kat sini.





















Satu harini memang dia tak fokus langsung buat kerjanya nasib baiklah tak ramai pesakit hari ni sangat kalau tak mahu dia menangis sepanjang hari.

Hanan memasuki rumahnya,dia mengeluh perlahan apabila melihat dulang hantaran tersusun cantik di atas meja.

"Kamu dah balik?..."soal Encik Hanaf.Wajah puteri kesayangannya dipandang.

"Dah bah,baru je sampai.."dikucup perlahan tangan tua ayahnya.

"Ummi oo umminya anak kamu dah balik.."jerit Encik Hanaf memanggil isterinya di dapur.

"Ehh Hanan balik juga kamu.Ummi tak sabar nak bercerita dengan kamu ni.."ditarik perlahan Hanan ke meja yang telah tersusun cantik dulang hantaran.

Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]Where stories live. Discover now