Sedang mereka berjalan menuju ke surau untuk menunaikan ibadah terawih,Makcik Senah menegur mereka.
"Nak pergi terawih ke?.."apa punya soalan lah makcik ni tanya."Haah lah makcik,kami semua ni nak pergi terawih takkan nak pergi membawang pulak kat surau tu.."
"Betul betul,dah pakai kain pelikat macamni memang nak ke surau lah makcik takkan nak pergi tanya jiran kampung sebelah berapa orang anak pulak.."haaa ini makan dia.
"Baguslah kalau kamu semua ni nak ke surau untuk terawih nanti kalau kamu semua tak pergi apa kata orang kampung pulak.."
"Nanti diorang mengata anak Haniah dengan Hanaf yang baru balik kampung tu tak solat terawih ke?.."
Diorang yang mengata ke makcik?
"Nanti nanti berkenalanlah dengan orang kampung kat sini.Makcik nak pergi dah ni takut lambat pula.." dengan mengayuh basikal,Makcik Senah meninggalkan mereka.
"Apa makcik tu tak faham ke kita ni tengah perli dia?.."besar kecik besar kecik je aku tengok macamtu.
"Tulah weyh,Ian dengan Qael dah perli dia kaw kaw pun dia buat ignore je.."
"Geram je aku tengok basikal dia tu macam nak dipancitkan aja.."Hazim membuat muka geramnya.
"Tayar basikal..."bisik Uqael perlahan,mereka memandang antara satu sama lain.
"Dam,kau bawak ann benda yang kita bincang tadi?.."
"Bawak boss..."
"Mantap lepas terawih kita kasi on.."
Makcik Senah wait and see okay!!
🌙🌙
MAKCIK SENAH P.O.V
Selesai membawang dengan jemaah surau mengenai kedatangan anak-anak baru Haniah dan Hanaf,Makcik Senah meminta diri untuk pulang.
"Aku balik dululah ya,nak moreh dengan anak-anak.."
"Iyelah anak-anak kan baru balik dari Kuala Lumpur.."
"Iyelah Senah kau pergi balik nanti besok jangan lupa cerita lagi.."
Makcik Senah menuju ke bahagian belakang surau dimana tempat jemaah surau menyusun selipar dan kasut yang dipakai.Sepasang mata tuanya melilau mencari selipar jepun yang dipakainya tadi..
"Aikk mana aku letak selipar aku ni?Tadi ada dekat sini..."
"Ini mesti kerja budak budak nakal kampung ni duk sepak selipar orang jauh jauh.."
"Aku dah kata jangan dibiarkan budak budak nakal ni datang kampung.."dengan mulut yang bebelnya, Makcik Senah meneruskan mencari selipar jepunnya.
"Haish,menyusahkan aku lah.."Makcik Senah tidak mengalah dengan mencari selipar jepunnya di sekitar kawasan surau dan di dalam longkang.
Akhirnya,Makcik Senah menjumpai seliparnya betul betul diletak di hadapan pasu bunga taik ayam.
"Kalau aku jumpa lah siapa punya kerja ni memang aku kerjakan cukup cukup nanti.."
7 orang sedang tersenyum jahat disebalik dinding surau jangan cakap yang..
Sabar tak habis lagi dendam dekat situ..
Sedang Makcik Senah menyarungakan selipar jepunnya di kakinya,bunyi pom pom mengejutkan dirinya...
"Ouh mak kau bunyi pom pom,meletop pom pom.."
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...