Setelah kawan-kawan baiknya sudah pulang,Hanan Dahlia masuk ke dalam biliknya.Cincin-cincin yang berada di jari manisnya dipandang.
Diari miliknya yang berada di dalam kotak di bawah katil dikeluarkan,dah berhabuk diari ni.
Sebuh diari berwarna biru yang bercorak bunga ditiup-ditiupnya bagi menghilangkan habuk.
"Memang lah berhabuk sebab dah lama..."
"Kisah 5 tahun yang lepas..."punca kenapa dia menolak semua pinangan yang datang ke rumahnya.
"Aku harap kau bahagia sekarang..."ditenungnya diari itu.
"Aku rasa sudah tiba masanya aku lupakan kau secara betul-betul.Tipulah aku cakap aku dah move on dengan kau..."haih Hanan mengeluh perlahan.
"Aku dah nak kahwin nanti,aku harap aku akan bahagia dengan si dia..."dibawanya diari itu keluar daripada biliknya.Halaman rumah ditujunya.
Pemetik api dikeluarkan kemudian Hanan mula membakar diarinya.
"Aku harap kenangan kita terpadam dengan api dan abu ni semua..."sambil dengan itu air mata Hanan mengalir deras.
Air mata yang terakhir buat seseorang.
Di rumah ehh nak bagitahu ke?..
Rumah siapa lagi kalau bukan rumah mr fiancé Hanan Dahlia.
"Hai..."5 bongok menyapa.Siapalagi kalau bukan Tengku Rayden Rafael,Zakwan Ezrieq,Danish Uqael, Davian Aqasha dan Hazim Aieman.
"Author,author..."panggil mereka.
"Iya kenapa?.."
"Kitorang dengar ada orang rindu kitorang lah.."
"Eiiii perasannya korang..."
"Ala author ni..."
"Ehh dah jangan kacau author,author nak menulis..."
"Menulis pasal jodoh kitorang ke?..."
"Nope,ni bukan cerita pasal korang..."
"Ala nampaknya single mingle lagilah kitorang ni.."
"Ehem,ehem aku tak..."berlagak Tengku Rayden.
"Argh..."
Back to story guys..
Mereka bertujuh sedang menjamu makan malam yang disediakan oleh seorang Amelda yang dicintai oleh mereka.
Jangan macam-macam author jealous kang si Tengku Rayden,buah hati kesayangan Amelda.
"Pinangan aku diterima,bulan depan aku kahwin.." Adam berkata secara tiba-tiba.4 bongok yang mendengar tersembur makanan.
"Hah?..."terkejut mereka dibuatnya.Tengku Rayden dan Amelda hanya beriak biasa.Of courselah dah tahu dulu sebab diorangkan kakak dan abang ipar Adam.
"Aku ingat kau main-main je..."ceo of single,Davian berkata.
"Kau tak tipu kitorang ke Dam?.."soal Danish Uqael tidak percaya.Adam memandang muka Uqael sambil ketawa.
"Takde maknanya aku nak menipu..."
"Ishh kenapa kau kahwin dulu hah?...makin nampak kitorang ni single kau tahu tak?.."bebel Hazim lebih kepada terasa sendu.
"Nampaknya kau langkah bendul kitorang lah kan?..."Ezrieq memandang kawan-kawan yang lain.
"Dasar single..."tembak Tengku Rayden tepat kepada mereka berempat.
YOU ARE READING
Cinta Milik Bidadari Sesempurna Dia [C]
Romancekehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehidupan yang sedia ada. menerima tanpa banyak soal membuatkan cinta yang tidak pernah muncul mekar di dalam hari sehingga menjadi sekuntum bun...