"I'm so sorry doctor,tapi family dia deka Malaysia. Dia datang belajar seorang diri dekat sini" kata Leonia dengan suara serak.
Sedang doktor lelaki itu berbincang dengan Leonia,dua orang lelaki datang menghampiri mereka. Leonia memamdang mereka pelik. Dia kenal dua orang lelaki ini,tapi mengapa mereka datang ke sini?
"Yes mister Alex and mister Chris,what can I help you?" soal doktor itu.
"We're here to take the principessa" kata Chris dengan muka ketat tanpa senyuman.
4 orang lelaki sudah melangkah masuk ke dalam ward kecemasan tadi. Katil Bianca ditolak keluar.
"Wait..." Leonia menahan Chris dan Alex dari terus berjalan.
"Kenapa you guys bawa kawan i keluar? Apa hubungan korang dengan dia?"
Alex dan Chris saling berpandangan. Nafas berat dihela. Nampaknya mereka terpaksa beritahu perkara sebenar kepada Leonia.
"Aurora Bianca Emir Ukasyah. The last heir and the only princess of SKY FAMILY. Itu siapa Bianca yang sebenarnya. Dia tak bagitahu identiti dia supaya dia dapat hidup bebas dan supaya dia dapat cari kawan yang ikhlas dengan dia.
Kitorang minta maaf bagi pihak principessa kalau benda ni buat you rasa macam ditipu. Tapi,principessa betul-betul ikhlas berkawan dengan you dan Nathan. Sebab dia selalu cerita pasal you guys dekat family dia.
We got to go. Kitorang akan bawa principessa jauh dari sini,untuk berikan rawatan pada dia. Kalau takdir membenarkan,mungkin korang akan jumpa dia lagi lepasni"
Kata Alex dan Chris sebelum berlalu meninggalkan Leonia yang masih dalam keadaan terkejut.
<End of flashback>
Nathan raup wajahnya dengan kasar. Dia baru tinggalkan Bianca untuk satu tempoh masa yang tidak terlalu lama dan perkara ini berlaku?
"Leo tahu siapa yang buat benda ni?" kali ini Leonia angkat wajahnya memandang Nathan.
"Leo rasa abang kenal sangat dengan manusia yang sanggup buat macamni"
"Don't tell me....." Leonia angguk bila Nathan menggantungkan ayat disitu.
Nathan ketap rahangnya. Penumbuk dikepal erat.
Melampau! Apa yang berlaku ini amat melampau! Nathan sudah tidak boleh menahan kesabarannya lagi. Kali ini,orang itu sudah berjaya mencabar dirinya.
"Leo. Leo nak ikut abang atau Leo nak terus tinggal dalam neraka buatan manusia ni?" soalnya keras.
Nathan sudah bertekad. Kali ini,dia tidak akan berdiam diri lagi.
"Leo nak ikut abang" jawabnya laju. Sungguh Leonia sudah tidak sanggup untuk tinggal di dalam neraka ciptaan manusia ini.
"Okay. But abang pun nak bagitahu sesuatu" Leo tekun memandang wajah Nathan.
"Abang dah convert masuk islam" Leonia tersentak.
Anak mata Nathan ditenung lama untuk mencari kepastian. Lelaki dihadapannya ini benar-benar tidak menipu.
"Abang pergi London memang ada hal kerja. Tapi dalam masa yang sama abang pergi jumpa daddy dan umi. Abang bagitahu niat abang dan diorang tolong abang untuk peluk islam. Abang dah lama belajar tentang islam. Sejak abang jumpa daddy beberapa bulan yang lepas" jelasnya pada Leonia.
"It's time untuk kita tinggalkan neraka ni. But first,kita kena settlekan something"
Nathan keluarkan Iphone miliknya dari dalam poket seluar jeans. Nombor Ricco didail.
"Ricco,kumpulkan semua wartawan dekat depan The Stendford in 30 minutes from now. Cakap dekat diorang aku ada nak umum something live"
Talian ditamatkan lalu Leonia dan Nathan kembali ke kereta.
YOU ARE READING
THE ONE
RomancePernah dengar pasal right person,wrong time? Sakit? Semestinya. Tapi nak tahu apa yang lagi sakit? Right person,not the same religion...