Nathan dan Leonia mula menapak masuk ke dalam bangunan The Stendford. Muka ketat yang dipamerkan oleh Nathan membuatkan semua orang tidak berani menegur mereka. Nampak sangat mood anak boss besar itu tidak baik.
Pintu office Puan Atania dihentak kuat dari luar membuatkan bahunya terhinjut akibat terkejut.
"Nathan what's wrong with you? Kenapa main hentak-hentak pintu pejabat mummy ni? Kalau tercabut macam mana? Lagi satu,tak malu ke datang buat bising kat sini? Leo?" Puan Atania mula membebel.
Niat sebenarnya adalah untuk mengalihkan perhatian Nathaniel. Muka serious Nathan sekarang ini,amat membuatkan Puan Atania rasa seram sejuk.
"Mummy jangan nak ubah topik la. WHAT HAVE YOU DONE?!" suara Nathan sudah naik seotaf.
"What have i done?" Puan Atania masih cuba untuk berlagak tenang.
Melihat wajah tenang Puan Atania membuatkan hati Nathan semakin sebal. Matanya juga semakin merah menahan amarah.
Meja kerja Puan Atania dihentak kuat sehingga wanita itu memejamkan matanya. Terbias rasa takut melihat anak sulungnya ketika ini. Pertama kali melihat Nathan mengamuk sebegini.
Jari telunjuk Nathan ditunding ke arah Puan Atania. Leonia hanya diam. Lebih selesa menjadi pemerhati. Cukuplah,abangnya sahaja yang mengamuk. Dia malas mahu tambah perisa.
"First,you spread fake rumors that i'm engaged. You make Bianca jauhkan diri dari Nathan. And now,you almost kill her. Are you nut?!" bergema suara Nathan di dalam bilik itu.
"So what? Mummy buat semua ni,untuk kebaikan Nathan dan Leo. Mummy dah cakap dia tak layak bergaul dengan kita. I already meet her personally and warning her. Tapi dia sendiri tak dengar cakap mummy. Padanlah muka. Memang layak pun mati"
Nathan dan Leonia tersentak. Puan Atania berjumpa dengan Bianca? Mengapa Bianca tidak ceritakan apa-apa pada mereka? Sah,gadis itu memang ingin mejaga aib mummy mereka! Bianca,kenapa baik sangat!!!
"Don't you dare said that she's dead" Nathan memincingkan mata ke arah Puan Atania.
"Apa lebihnya perempuan tu sampai Nathan dengan Leo nak sangat bela dia? Dia tu siapa je?" kali ini giliran Puan Atania pula mengamuk.
"She's my woman! Mine to me! You already touch what's mine and you expect that i'm gonna stay still?! Hell,no!"
Puan Atania tergamam. Giginya diketap kuat.
"Choose. Mummy or that bitch?" soalnya dengan nada yang ditahan.
Nathan senyum senget. Soalan ini yang dia tunggu dari mula tadi. Akhirnya!
Nathan pandang Leonia di belakangnya. Gadis itu mengangguk yakin.
"From today onwards,Nathan dengan Leo bukan anak mummy lagi" katanya dengan nada tenang.
Puan Atania tergamam. Tidak menyangka yang mereka akan melebihi Bianca dari dirinya.
"Ouh and if you want to know,that woman who you just called a bitch is actually the one and only princess of SKY FAMILY that stay lowkey and not cocky"
Nathan menarik tangan Leonia untuk turun beriringan dengannya. Sampai sahaja di lobby,kelihatan puluhan wartawan sudah bersiap sedia situ. Nathan senyum puas hati. Ricco benar-benar orang kuatnya.
Dengan megah,Nathan berdiri di tengah-tengah kerumunan orang ramai itu.
"Attention,everyone. I ada pengumuman nak dibuat. Mulai saat ini,I dengan adik I bukan lagi one of The Stendford Family Members. Kitorang takkan ambil satu sen pun dari keluarga ni dan kitorang takkan jejakan kaki lagi ke dalam keluarga ni. And yah,pasal majlis pertunangan i tu? It's FAKE. That's all,thankyou"
Mini cooper milik Leonia didekati sebelum mereka meninggalkan bangunan megah itu. Soalan-soalan yang diajukan oleh wartawan semuanya diabaikan.
YOU ARE READING
THE ONE
RomancePernah dengar pasal right person,wrong time? Sakit? Semestinya. Tapi nak tahu apa yang lagi sakit? Right person,not the same religion...