𝟑𝟏 : 𝐓𝐡𝐞 𝐎𝐧𝐞

4.8K 350 3
                                    

Kereta milik Leonia yang dipandu oleh Nathan berhenti betul-betul di hadapan lobby apartment miliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kereta milik Leonia yang dipandu oleh Nathan berhenti betul-betul di hadapan lobby apartment miliknya.

"Naik atas,pack your things" arah Nathan.

Leonia angguk dan mula menapak keluar.

Nathan bersandar lemah pada seat pemandu. Mukanya diraup kasar.

"Ya Alah,ujian apa yang kau berikan pada aku kali ini?" getus hatinya.

Selepas 30 minit,Leonia turun membawa sebuah luggage lalu beg bagak itu dimasukkan ke dalam bonet kereta.

"So,sekarang abang nak buat apa?" tanya Leonia apabila sudah masuk ke dalam kereta.

"Start a new life and find my carino" jawabnya selamba.

"Where are we going?"

"London. Stay with daddy and umi" jawab Nathan lalu mula memandu.










Keadaan di dalam Palermo Airport itu diperhati. Luggage milik Nathan dan Leonia sudah siap di check-in sebentar tadi. Sesekali,ice latte ditangan disedut oleh Nathan sementara menunggu pengumuman flight yang akan dibuat.

"Nathan! Leonia!" suara itu bergema di tengah-tengah airport.

Nathan memicit pelipisnya. Ingatkan dah habis drama swasta tadi. Rupanya ada lagi!

"Puan Atania nak apa lagi dari kami? Tak malu ke orang tengok puan terpekik macam orang gila dekat sini?" tanya Nathan dengan nada malas.

Tiada lagi panggilan mummy untuk digelar pada wanita itu.

"You can't do this! You can't abandon me!" bentaknya tidak puas hati.

Pandangan dari orang sekeliling sudah tidak diambil peduli.

"Ouh yeah? We don't care about that. Beside,we already did it. So,what's the point puan datang sini? Nak beg us untuk tarik balik kata-kata kitorang? Never!"

Leonia menyilangkan tangannya ke dada. Nathan pula tersenyum senget. Bangga dengan si adik yang berani membuka mulut.

"Puan Atania,listen here carefully. I'll not let this thing end easily. You dah cabar i,and you even dare to touch my woman. I'll make you pay back for everything you have done. Just wait untill the day to come" Nathan menayangkan riak seriousnya.

Dia benar-benar maksudkan apa yang baru sahaja keluar dari mulutnya. Dia akan buat hidup wanita itu tersiksa sama seperti apa yang wanita itu telah lakukan. Kalau sebelum ini,Nathan hanya menutup matanya dan berpura-pura tidak ambil tahu,tapi kali ini tidak lagi.

Puan Atania sudah melampau kali ini! Wanita itu telah menyentuh sesuatu kepunyaannya. Sesuatu yang amat Nathan jaga dengan penuh berhati-hati dan kasih sayang. Silap besar kerana Puan Atania menyentuh sesuatu yang satu itu.

Nathan akan pastikan wanita itu mendapat balasan yang setimpal dengan perbuatannya.

"No,please forgive me. Mummy tahu mummy salah. Bagi mummy peluang sekali lagi" rayunya.

Nathan ketawa sinis. Tapi ketawa itu kedengaran amat perit di telinga Leonia.

"Dengan kata maaf tu boleh buatkan Bianca muncul depan i ke sekarang ni? Boleh buat dia datang balik? Or boleh buat i tahu dekat mana dia sekarang? The answer is no! None of that gonna happened even if you beg me to forgive you for million times.

But i'm not God who can punish you. Let the world punish you with its own law. And for your kata maaf...."

Nathan jeda sebentar sebelum menyambung ayatnya.

"Even Nabi Muhammad pun maafkan orang yang berbuat jahat padanya. Allah pun ampunkan hamba dia yang selalu berbuat dosa. Siapalah i taknak maafkan you? I cuma manusia kerdil je puan. Yes,i maafkan you. But,untuk patah balik dan terima you sebagai keluarga? We can't do that. You dah cukup hancurkan hidup kitorang"

Pengunguman untuk bersawat ke London sudah diumum. Leonia muka bangun dari duduknya dan mendekati Nathan.

Mereka mula berjalan meninggalkan Puan Atania seorang diri disitu tanpa menoleh semula kebelakang.

Mereka mula berjalan meninggalkan Puan Atania seorang diri disitu tanpa menoleh semula kebelakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
THE ONEWhere stories live. Discover now