𝟒𝟐 : 𝐓𝐡𝐞 𝐎𝐧𝐞

6.1K 410 6
                                    

Pintu pejabat Nathan dibuka dari luar tanpa diketuk terlebih dahulu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pintu pejabat Nathan dibuka dari luar tanpa diketuk terlebih dahulu.

"Hi Nathan..." sapa Syakira dengan mesra.

Seperti biasa,lelaki itu tidak mengendahkannya. Syakira berdecit geram. Nathan taknak pandang dia ke? Padahal harini dia pakai pakaian paling cantik kot!

"Nathan,saya rindu awak" luahnya dengan nada manja.

"Nath-" bunyi ketukan dipintu membantutkan percakapan Syakira terbantut.

"Abiyy...." suara lunak itu hanya perlahan tapi cukup untuk membuatkan Nathan menoleh ke arah pintu.

"Erk,Bian kacau abiy dengan tetamu abiy ke?" soalnya penuh sopan dengan hanya kepala yang terjengul di hadapan pintu.

Nathan menggeleng dan menyuruh Bianca untuk datang kepadanya. Saat wanita itu melangkah masuk,Syakira terpana.

Wanita di hadapannya hanya mengenakan sepasang plain dress bewarna putih bersama cardigan berwarna coklat cair dan shawl yang senada dengannya. Wanita itu juga hanya mencalitkan sedikit lip gloss pada bibir merah pucat miliknya dan tiada makeup lain. Tetapi,aura yang wanita itu punya mampu buatkan Syakira rasa dirinya tidak cantik.

Sampai sahaja di hadapan Nathan,pinggang wanita itu ditarik agar duduk di atas ribanya.

"Abiy,ada orang la" Bianca mahu bangun tetapi Nathan semakin mengeratkan pelukannya. Pinggang Bianca juga diramas lembut.

Syakira terpempan. Siapa wanita itu sehingga Nathan sewenang-wenangnya menyentuh dirinya? Ditatap wanita itu dengan pandangan jijik dan benci.

Pintu diketuk sekali dan Syakir melangkah masuk.

"Hi,Bian" sapanya mesra.

Catalogue yang diminta oleh Nathan semalam diletakkan di atas meja. Bian melambai kecil kepada Syakir.

"I know it's kinda late to say this but,congratulations on your married. Sorry la saya tak dapat hadir" Syakir tersengih menampakkan barisan gigi putihnya.

Tubuh Syakira mengeras. Dia tak salah dengar kan? Nathan dah kahwin? Kenapa dia tak tahu hal ini?

Macam mana nak tahu kalau waktu dekat Malaysia dulu asyik berkurung dalam bilik,taknak tengok dunia. Dalam kepala asyik teringat nak balik Lomdon jumpa Nathan je.

Tangan Nathan yang berada di pinggang Bianca dipandang. Ada satu lagi cincin baharu yang tersarung di jari manis Nathan. Di jari telunjuknya pula masih tersemat cincin yang sama seperti yang selalu dilihat oleh Syakira sebelum ini. Kali ini,Syakira yakin cincin baharu itu ialah cincin nikah Nathan.

 Kali ini,Syakira yakin cincin baharu itu ialah cincin nikah Nathan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Bro,lepasni tak galau dah kan?" Nathan menjeling tajam. Tahu dirinya sedang diusik.

"Takpe. Kitorang faham. Awak kan ada hal family dekat Malaysia"

Patut sahaja Nathan jatuh cinta pada Bianca. Lihatlah,budi bahasa dan kelembutan wanita itu.

Bianca melihat catalogue dihadapannya lalu memandang Nathan. Nathan yang faham menganggukan kepalanya.

Satu per satu design itu ditilik. Dahi Bianca berkerut.

"Kenapa macam pernah nampak semua design ni?" soalnya seorang diri.

"Memang la pernah nampak,sebab-" Nathan menggantungkan ayatnya.

Tangannya lincah membuka sebuah laci dibawah meja. Sebuah sketchbook dikeluarkan lalu diletakkan di atas meja.

"Sketchbook Bian! Kenapa ada dekat abiy? Bian ingat hilang dulu" matanya bersinar-sinar memandang harta pusaka lamanya.

"Dulu Bian tertinggal waktu kita tengah study dekat taman. Abiy tolong simpankan. Abiy tunggu juga bila Bian nak minta. Tapi sampai kesudah carino abiy ni tak minta. So,abiy buka la Cael. Semua design Cael semua abiy ambil dari sketchbook Bian" terangnya.

"Apa maksud Cael?" tanya Syakir dan Bianca serentak.

See? Orang yang dua tahun kerja dengan Nathan pun tak tahu.

"It's our name. Ca is Bianca and El is Niel" pipi gebu Bianca dicium sekilas.

Gemesssss!!!

"Abiy buat semua ni dengan harapan,nanti abiy boleh hadiahkan Cael pada Bian waktu abiy lamar Bian. Well,looks like that planned doesn't work. But still,you're already mine now"

Sungguh Bianca rasa terharu. Tidak sangka sebesar itu cinta Nathan padanya. Bianca tersenyum suka. Pipi Nathan dikucup sekilas.

 Pipi Nathan dikucup sekilas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
THE ONEWhere stories live. Discover now