54. Luku | tuijotat Porkon persettä |

530 27 8
                                    

Alman nk
Kävelen Ollin kotia kohti. Koputan hänen kotioveen ja yllätyksekseni Aleksi tulee avaamaan oven. "No mitä?" Aleksi kysyy tylysti. "Onks Olli?" kysyn. "On, mut ei sulle", Aleksi sanoo ja yrittää vetää oven kiinni, mutta minä tungen jalkani oven väliin. "Sinuna hakisit Ollin tänne nyt", sanon ja otan taskustani puukon. Aleksi hätkähtää ja juoksee olohuoneeseen, jossa Olli ilmeisesti on.

"No mitä mähän sanoin et laita viesti ku oot täs ja miks vitus sun piti uhkailla sitä tol puukol se oikeest pelästy", Olli saarnaa minulle. "Emmä mitää uhkaillu vähä näytin vaa ettei mulle vittuilla", sanon ja vetäisen Ollin pihalle. Hän työntää oven kiinni ja tulee perässäni sivupihalle.

"Saiks ne myytyy?" Olli kysyy toiveikkaana.
"No totta vitussa mä sain", sanon ja annan sadan euron setelin Ollille. "Siinä pidä hyvää huolta ja hommaa ylihuomiseks lisää", sanon ja käännän Ollille selkäni. "Vittu sä kyllä olet yks", Olli sanoo ja vetää minut takaisin. Hän halaa minua ja pussaa otsaani. "Kiitti", sanon ja lähden.

Ollin nk
Katson, kun Alman pitkät hiukset hulmuavat tuulen mukana. Pudistan päätäni ja lähden sisälle. "Mitä se aikoo tehä sulle?" Aleksi kysyy hädissään, kun astun sisälle. "Ei mitään höpsö", sanon ja pörrötän Aleksin hiuksia.
"Mut miks sil oli se puukko?" Aleksi kysyy edelleen hädissään. "No se nyt on sellane ihme tyyppi", sanon ja lähden olohuoneeseen. "Ooks sen kaa yhes vieläki vai miks hengaat sen kaa?" Aleksi kysyy tällä kertaa ihmeissään. "No en oo tietenkää ku oon sun kaa", sanon sivuttaen loppuosan lauseesta.

"Tuu mun syliin", sanon Aleksille, joka murjottaa sohvan nurkassa. "En tuu", Aleksi tiuskaisee. Hymähdän ja vedän Aleksin syliini. Puristan tuota suloista poikaa rintaani vasten. "Sä oot niin rakas mulle", sanon.
"Aha", Aleksi sanoo. "Hei anna mun nyt helliä sua", sanon ja pörrötän tuon hiuksia. "No okei mut vaan jos sä annat mulle huomenna 100 pusua", Aleksi sanoo. "Okei", vastaan.

Ovikello soi. "Kuka siellä nyt on?" Aleksi kysyy ihmeissään. "No en kyllä osaa sanoa", sanon ja lähden avaamaan ovea. Aleksi sylissäni tietysti. Avaan oven ja minua vastaan tulee humalainen ja iloinen Porko. "No mitä Porko?" kysyn tuolta tasapainoa hakevalta pojalta. "Mä sain kerranki hyvän idean", Joonas sanoo ääni sammaltaen. "No?" kysyn hieman varautuneesti, koska kyseessä on Joonaksen humalassa keksimä idea. Eli ei mitään hyvää oletan. "Perustetaan bändi", Joonas sanoo ja meinaa kaatua jalkoihini. "No just ketä aattelit siihen saada?" kysyn huvittuneena. "No sut tietysti ja Nikon ja Joelin ja Tommin", Joonas sanoo ja istuu lattialle. Katson sylissäni istuvaa Aleksia huvittuneena. Aleksi näyttää erittäin mietteliäältä. "No mitäpä poika mietit?" kysyn tuolta. "En mitää", hän vastaa ja rimpuilee itsensä pois sylistäni. Jään katsomaan hänen peräänsä järkyttyneenä. "Toi oli törkeetä", sanon ja kyyristyn Joonaksen viereen.

"Noni Porko mee nukkuu pääs selväks nii mietitään sit uudestaan tätä bändi hommaa", sanon ja nostan tuon ylös. "Okei", Joonas sanoo ja lähtee hoiperrellen kohti minun huonettani. "Me sit nukutaan kai sohvalla", sanon Aleksille, joka tuijottaa Joonaksen persettä. "Hei mitä sä sinne katot?" kysyn ja hyppään Joonaksen eteen. "Häh minne?" Aleksi kysyy. "No tuijotat Porkon persettä kato mielummin mun", sanon ja käännyn selkä Aleksiin päin. "No just", Aleksi naurahtaa ja hyppää selkääni.

"Mennäänkö rakas Olliseni nukkumaan?" Aleksi kysyy. "Joo kunhan et tuijota enää Porkon persettä", sanon ja mutristan huuleni. "No en kato enkä tienny et oon joskus kattonu", Aleksi sanoo ja painaa päänsä niskaani. "Aijaa no hyvä", sanon ja vien meidät olohuoneeseen.

"Öitä", sanon kun olen saanut päällysvaatteet pois. "Öitä Ollipolli", Aleksi sanoo ja painautuu rintakehääni vasten. Hymähdän ja painan vielä pusun Aleksin hiusten sekaan, ennen kun suljen silmäni ja vaivun uneen.
_ _ _
573 sanaa
Moi

Can you feel my heart [VALMIS]Where stories live. Discover now