83. Luku | enempää en kerro |

467 35 2
                                    

Aleksin nk
"Sanoiksä sillon tosissaan kaiken mitä sanoit Joonakselle siel bileis sillo?" kysyn. Kyllä muistan sen edelleen. Olli punastuu hieman. Hänen katseensa kiertelee ympäri huonetta.
"Sano ny", sanon. "Joo sanoin tosissani", Olli sanoo vähän häpeissään. "Oikeestikko?" kysyn. "No joo tarviiko nyt rautalangasta vääntää", Olli sanoo turhautuneesti. "No sori", sanon hymyillen pienesti.

"Joel tulee kohta Tommin kaa tänne", Olli sanoo. "Okei", sanon. Miksihän he tänne tulevat? Tai siis tottakai he saavat tulla tänne. Ehkä sisimmissäni halusin olla Ollin kanssa, mutta eikai siinä.

Joel ja Tommi tulivat juuri Ollin luokse. "Mitä tehään?" Joel kysyy jo eteisestä. "Katotaan joku leffa?" Olli ehdottaa. "Ei ku sit se on kuitenki joku kauhuleffa mitä mä pelkään", vastaan. "Miks sä pelkäät niit ne on iha parhaita", Joel ihmettelee. "Koska ne on pelottavia", sanon. "Eikä oo", Joel väittää vastaan. "Olli sano Joelille, että me ei katota leffaa, koska mä pelkään kauhuleffoja", käskytän Ollia. "Joel me ei katota leffoja, koska Aleksi pelkää kauhuleffoja", Olli toistaa juuri sanomani asian. "No mitä me sit tehää?" Joel kysyy. "Pelataan jotai?" Olli ehdottaa. "Mitä?" kysyn. "No vaik-", "pullonpyöritystä!" Joelin huuto keskeyttää Ollin lauseen. "Okei", Olli sanoo naurahtaen pienesti.

"Olli missä on tyhjä pullo?" Joel kysyy. "Siinä roskiskaapin viereisessä pitkässä kaapissa siinä vasemmalla alhaalla", Olli selittää. "Öö tota, voisko ottaa vähä hitaammin, mä putosin kärryiltä ekan sanan jälkeen", Joel sanoo keittiöstä. "Roskiskaapin vieressä on sellanen pitkä kaappi", Olli selittää. "Joo okei löysin", Joel vastaa. "Avaa se kaappi", "Okei", "Ja siinä vasemmalla alhaalla on sellanen pussi, jossa on tyhjiä pulloja", Olli selittää. "Noni nyt löyty!" Joel hihkaisee ja tuo tyhjän Fanta -pullon olohuoneeseen.

"Mä alotan!" Joel huudahtaa. "Mä luulin et sä oot meist vanhin, mut sä taidatki olla nuorin", sanon. "Hei ite oot nuorin", Joel sanoo vihaisesti.

Joel pyöräyttää pulloa ja se osuu minuun. Vittu miksi minä. "Totuus vai tehtävä?" Joel kysyy innoissaan. "Totuus", sanon hetken mietinnän jälkeen. "Haluisitko seurustella Ollin kanssa?" Joel kysyy. Mietin hetken mitä vastaisin. Siis tottakai minä haluan, mutta en tiedä haluanko myöntää sitä.

"No tästä porukasta Ollin kanssa mä seurustelisin", sanon. Olipa paska vastaus, mutta noh. En jää odottamaan muiden reaktioita vaan pyöräytän pulloa.

Ollin nk
Seuraan sivusta, kun Aleksi pyöräyttää pulloa. Miksi hän sanoi noin? Luulin sen aamuisen perusteella, että meillä voisi olla jotain, mutta tuo ei kuulostanut lupaavalta.

Pullo pysähtyy ja osuu Tommiin. "Totuus", Tommi sanoo, ennen kun kukaan ehtii kysyä.
"Onks sul joku tällä hetkellä?" Aleksi kysyy.
"No itseasiassa on, mutta enempää en kerro", Tommi sanoo ja pyöräyttää pulloa. Toivottavasti se ei nyt osuisi minuun.
_ _ _
408 sanaa
Synttäripäivä💅🏻

Can you feel my heart [VALMIS]Where stories live. Discover now