25. A tánc

54 5 2
                                    

A szüret ünnepe hasonlóan fontos a neráidák számára, mint a Nászünnep. Ekkor aratják le az aranysáfrány utolsó terméseit az évnek, aztán beköszönt a tél. A palotában hagyományos királyi bál szokott ekkor lenni, és óriási svédasztal, sáfránnyal fűszerezett ételekkel. A földön hasonló táncos est van szervezve, mellette sok finomság, szintén a sáfrányból, és különböző játékok, amikbe bárki becsatlakozhat.

Magnolia már ebéd környékén ott mászkál a réten a mamut fenyő közelében barátjával Adonisszal. Frézia később csatlakozik hozzájuk, mert ő a palotában segít gyönyörű hajkoronákat készíteni a hercegnőknek.

– Szóval este lesz a nagy találkozó – szólal meg hirtelen a férfi, és már napok óta arra vár, hogy beszélhessen erről kedves barátjával.

– Igen – felel Lia kurtán, mert mint mindig, idén is be van zsongva a fesztiváltól.

– És megbízható?

– Eddig annak tűnt.

Ismét csak nem odafigyel, ezért Adonnak elege lesz, megragadja a lány karját, és maga felé fordítja. Lia csak kérdőn néz rá.

– Komolyan akarok erről veled beszélni.

– Jól van – enged neki Magnolia, tudja, úgy sem fog elszakadni a témától, amíg nem válaszol neki minden aggályára. – Üljünk le.

Adonisnak így már megfelel, ezért félre vonulnak a satellesek tömege elől.

– Megbízható – folytatja a lány. – Clívia nem engedné, hogy együtt gyakoroljunk, ha nem lenne az. Én pedig bízok a hercegnében.

– Értem. De remélem, nem miattunk csinálod.

Magnolia összehúzott szemöldökkel, kérdőn néz a férfi kék szemeibe.

– Hogy érted?

– Frézia és miattam. Mert összeházasodtunk. Te is szeretnél valakivel, ezért ez a randi.

A lány vérnyomása az egekbe szökik. Nem volt semmi ilyen szándéka, most még legalábbis nem. Zavartan felel erre.

– Nem vagyok rátok féltékeny, ha erre célozgatsz. Én csak szeretném jobban megismerni... Egyelőre nincs másról szó.

– És ezzel ő is tisztában van?

A lányban megakad a szó, nem tud erre rendesen felelni. Elfordítja a fejét barátjáról, és meredten bámulja a cipőjét.

– Figyelj. Nem akartalak elszomorítani, de tisztáznod kell az érzéseid, mielőtt belevágsz ilyesmibe. Nekünk is kellett idő.

– Tudom...

– Csak féltelek – Adon kedvesen megsimogatja a hátát, és halványan elmosolyodik. – Nincs tapasztalatod a férfiakkal. Nem szeretném, ha egy olyat fognál ki, aki semmibe veszi az együttlét mivoltát.

– Azt én sem szeretném – pillant rá Lia. – Eddig kedvesnek találtam, és tetszik is. Szóval tényleg csak meg akarom ismerni, aztán meglátjuk. És különben is, elhozza a barátját. Nem leszünk egészen kettesben.

Adonis arca felragyog, ezért azt feleli.

– Ha így van, akkor Frézi és én is csatlakozunk.

– Nem.

Egészen kétségbe esik ettől, a férfi pedig csodálkozik is ezen.

– Miért?

– Még nincs itt az ideje. Azt hinné ennyire nyomulós vagyok, hogy a saját barátaimat akarom máris ráerőltetni. És különben tudom, hogy leskelődni fogtok.

❀ Múlhatatlan Virágzás ❀Onde histórias criam vida. Descubra agora