40. Előkészületek

44 4 1
                                    

Ahogy egy uralkodó párnak a végéhez közeledik a feladata, a teendők is egyre sűrűsödnek. Jó formán át kell nézniük az egész királyságban fellelhető összes feladatot úgy, mint: a neráidák munkái, a sereg felépítése, utánpótlás biztosítása, lakóhelyek állapota, felelős tündérek beosztása, a palotai személyzet, az aranysáfrány készlet állapota és a többi. Szóval rengeteg dolog miatt fő Plectr király feje, e mellett pedig ott van az utódlás problémája. Általában az utolsó ötven évben szokott fény derülni a választottakra, majd tíz év adatik nekik arra, hogy versengjenek a trónért. A végső döntést még 990 előtt kell meghozni, hiszen a leendő királyt és királynőt fel kell készíteni a rájuk váró feladatra.

Plectr nem gondolta az uralkodása elején, hogy ennyi minden vár rá az utolsó száz évben. Ráadásul neki rosszabb a helyzete az elődjeinél, mert az ellenség nem pihen. Újabban az érponok az elszigeteltebb neráida csoportokat vették célba, tündéreket rabolnak el, amiért persze kapnak az értékes növényből. Eddig még szerencsére egyik túsznak sem esett baja, de mikor összecsapásra kerül sor, vannak áldozatok mindkét oldal részéről.

A király egyébként alaposan átgondolta a jelöltjeit. Miután Kahorival történt az az incidens, kicsit megrendült benne a hite, ám a fiatal férfi azóta mintha még jobban odatenné magát a feladataiban. Alig tartózkodik a palotában, inkább a földeken tölti az idejét, és jelentését is üzenetben küldi. De természetesen a király nem felejti el azt a nagy baklövést, amit tett. Sőt annyira nem tudja megbocsájtani neki, hogy kigondol egy kissé gonosz tervet. Annak az a célja, hogy a herceget teljesen észhez térítse, és meglássa mennyire más ő és Magnolia. Emellett pedig a jelöltek listáját is bővítette egy fővel. Ehhez a tervéhez szüksége van a felesége támogatására, vagy legalábbis a jóváhagyására, így magához hívatja.

– Arra jutottam Lithodora, hogy idén év végén rendezzük meg az Utódlási bált – közli a királynéval, aki annyira meglepődik a hírtől, hogy majdnem leszédül a székről.

– De hát... Még korán van! 950 után kellene, és még csak 935 van. Miért?

Plectr összeszűkített szemekkel néz párja aggódó arcára.

– Rengeteg oka van drágám. Szükséges előrébb hoznunk.

Határozott tekintetétől a királynő nem rémül meg és nem visszakozik.

– Hallani szeretném a magyarázatot. Addig nem tudom adni a beleegyezésemet.

Plectr szemöldöke megrándul, de nem akar vitatkozni a királynővel. És jól tudja, hogy mindkettőjüknek egyszerűbb, ha együttműködnek.

– Legyen hát. Az egyik ok, hogy megvannak a végleges jelöltjeim. Második, az érponok támadásai miatt több időt akarok adni a hercegeknek a versengésre. A harmadik ok pedig Kahori miatt. Ideje, hogy tanuljon a hibájából.

Lithodora elkerekedett szemmel hallgatja ezt, aztán hirtelen megszólalni sem tud. Végül csak azt mondja.

– Az első kettőt megértem. De mit akarsz Kahorival? Szerintem nagyon is megtanulta a leckét. Magnoliának még csak a közelében sem láttam.

A királynő őszintén nem érti, a király miért akarja tovább büntetni a fiút. Csak merednek egymásra egy darabig. Végül Plectr másra tereli a témát, ami odakapcsolódik még.

– Meg vannak a jelöltjeid?

– Nos... – habogja a királynő. – Nem egészen. Úgy volt, hogy segítesz, de végül megint elfeledkeztél rólam.

A király ezúttal nem mutat bűnbánatot, mert az a beszélgetésük már több éve volt, és nem hiszi el, hogy Lithodora nem tudott választani.

– Hát akkor majd most segítek. – A nő kérdőn néz rá. – Két hercegnőt fogok jelölni helyetted.

❀ Múlhatatlan Virágzás ❀Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin