A felkészülés nehezebbnek bizonyul, mint azt Magnolia várta. Minden reggel korán ébrednek, hogy betekintsenek a palota működésébe. Tízesével vesznek részt különböző tevékenységekben. A konyhán, ahol előkészítik az ételeket az evegníseknek és külön az uralkodóknak. A mosodában, a varrószobában, az ékszerkészítő műhelyben, takarításon, és ehhez hasonló alapvető munkákban.
A szelektálás első körében az ott végzett munkáik alapján rostálják ki az ügyetleneket. Magnolia sajnos nem ússza meg Jázmin nélkül. Együtt vannak a csoportjukban, és a konyhai feladatokban még szerencsétlenebb, mint valaha. Mert kiderül csoporttársáról, hogy szörnyen tehetséges, és mindenkit lepipál mesteri főző tudásával. Emiatt a satelles énekesünk csak jobban zavarba hozza magát. A többi feladatban már jobban odafigyel, és nem bénázik sokat, ezért átjut a következő szintre. Ötvenből húsz nőt küldenek el az első három hónap után. Clívia már most büszke rá, amiért ez sikerült neki, és Kahorinak is elmondja, aki nem találkozott szerelmével a kiválasztás óta.
A következő negyed évben már a harminc nő közelebbről ismerkedik az udvarhölgyi feladatokkal. Etikettet, történelmet és törvényeket tanulnak, amikről tisztában kell lenniük a királynő mellett. Erről vizsgát tesznek írásban és szóban, majd a tíz legrosszabb eredményt elért satellestől búcsút vesznek. Magnolia ismét átmegy a következő körbe, ugyanis a vizsgán kiemelkedően teljesít. Magabiztossága egyre jobban nő, és kezd abban reménykedni, hogy sikerülhet neki megnyerni az egyik pozíciót. Ám önbizalma hamar szertefoszlik régi csoporttársának köszönhetően.
A húsz nőt szándékosan egy szállásra helyezik, hogy éleződjön a versenyszellem. Lia ezt nem is annyira bánja, mert az egyik lánnyal, akivel kezdettől fogva egy helyen laktak, elég jól kijön. Ekkor kavarja meg Jázmin a dolgokat.
– Kérhetnék egy kis figyelmet? – áll a szoba közepére a nő rögtön miután átköltöznek, amire a többiek elhallgatnak. – Köszönöm. Tudom, hogy eddig mind azt gondoltátok, a legjobbat nyújtjátok magatokból, szépen elférünk majd egymás mellett, aztán reménykedünk a kiválasztásban. De innentől kezdve más a helyzet... – jelentőségteljesen elnémul, fürkészi a csodálkozó tekinteteket, majd folytatja. – Ez nem a barátkozásról szól. Itt csak két nő fog a jutalomban részesülni, akik persze utána a legjobb barátoknak kell bizonyuljanak, ám addig egymás ellenfelei vagyunk.
– Még is mire akarsz kilyukadni? – kérdezi gyanakvóan egy zöld hajú lány, amire Jázmin kissé ingerültebben válaszol.
– Arra, hogy ne játsszátok meg magatokat. Nem kell jópofiznunk egymással. Mert tudom, és megfigyeltem, hogy egyesek többet gondolnak magukról, mint akik.
Itt lassan elindul az ágyak előtt, minden satellesszel farkasszemet néz, míg végül Lia előtt áll meg. A lány érzi, hogy ebből semmi jó nem fog kisülni, ezért már most kiveri a víz.
– Csak, hogy egy példát mondjak – hirtelen Magnolia mellé áll, hogy mindenki őket lássa. – Ez a nő itt az Éneklő Virágszál. Mind ismerjük, láttuk, hallottuk. Talán tudtátok, talán nem, de őt nem más, mint a régi királynő, Clívia ajánlotta be. Akivel ugyebár együtt énekelnek a kórusban, ahol amúgy külön engedéllyel minden második héten továbbra is részt vesz.
Lia szíve egyre gyorsabban ver, nem hiszi el, hogy Jázmin ezt így kijelenti. Néhány nő arca erre megrándul nyugtalanságot tükrözve.
– Mondhatjuk úgy, ő kicsit kiváltságosabb helyzetben van, mint mi többiek. Bevallom, együtt nőttünk fel, ismerem az összes oldalát. Ne tévesszen meg titeket az ártatlan viselkedése – ennél megint csoporttársára néz. – Váltig meg van győződve, hogy ő lesz az egyik udvarhölgy, csak mert éneklést örökölt, és a kórusban beédesgette magát a királynő szívébe...
ESTÁS LEYENDO
❀ Múlhatatlan Virágzás ❀
FantasíaROMANTIKUS-FANTASY, ami egy ősi világban, Neráida Terrán játszódik. Itt tündérek élnek - neráidák -, akik összetett társadalomban élnek, rengeteg szabállyal. Az egyik az, hogy a szolga tündérek nem keveredhetnek a nemesi származásúakkal, sőt még sze...